Czary maga - poziom V
Ciężka mgła
(Przemiany)
Poziom: 5
Czas rzucania: 3
Zasięg: pole widzenia rzucającego
Obszar działania: w promieniu 6 m
Rzut obronny: brak
Czar okazuje się niezwykle przydatny gdy jesteś osaczony przez wroga. Powoduje emisję oparów mgły a wszyscy którzy znajdą się w jej zasięgu zostają oślepieni na 5 rund. Rzucający i jego drużyn staną się niewidzialni przez 3 rundy, co pozwala im oddalić się w bezpieczne miejsce.
Uwagi: Czar byłby o wiele bardziej użyteczny, gdy nie fakt, że oślepia wszystkich na obszarze działania - także drużynę! Tak czy inaczej grupowa wersja Ociemniałości i oślepienie bez rzutu obronnego? Byłoby to coś pięknego, ale nie jest, bo czar ma wkurzającą animację (i oślepia drużynę), która trwa, trwa i trwa...

Pryzmatyczne ostrza Melfa
(Wywołania, Przemiany)
Poziom: 5
Zasięg: 0
Czas działania: Specjalny
Czas rzucania: 3
Obszar działania: 1 cel/meteor
Rzut obronny: Brak
Czar umożliwia czarodziejowi miotać małe magiczne pociski (1 na każdą rundę doświadczenia) które powodują nie tylko fizyczne obrażenia ale i wywołują magiczne efekty. Każdy pocisk zadaje 1k2+3 obrażeń i takie działanie pocisków występuje z prawdopodobieństwem 50%. Istnieje poza tym 50% szans na wywołanie któregoś z kilku magicznych efektów według schematu:
41/50%= 1K4 Obrażeń od ognia (bez rzutu obronnego)
31/40%= 1K4 Obrażeń od zimna (bez rzutu obronnego)
26/30%= Ogłuszony na 2 rundy (rzut przeciw czarom neguje)
21/25%= Spowolniony na 2 rundy (rzut przeciw czarom neguje)
16/20%= Otruty na 2 rundy (rzut przeciw czarom neguje)
11/15%= Uciszony na 2 rundy (rzut przeciw czarom neguje)
6/10%= Obniżenie odporności o 30% (rzut przeciw czarom neguje)
0/5%= Oślepiony na 3 rundy (rzut przeciw czarom neguje)
Uwagi: Zmodyfikowane meteory Melfa - pryzmaty to magiczna broń +6 ;-). Zapewniają 5 ataków na rundę, +5 do TraK0 i zadają 1k2 +3 pkt. obrażeń kłutych (nie od pocisków - to różnica). Mają zasięg długiego łuku. Poza tym działają zgodnie z opisem. Używać z Ulepszonym przyspieszeniem ruchów i Zwinnością/Prawdziwym uderzeniem - mamy wtedy 10 ataków magiczną bronią +6 i bardzo dobre TraK0. Meteory Melfa niewiele ustępują, a są z 3 poziomu. Pryzmaty można stosować na dziwnych przeciwników z dziwnymi odpornościami.