DD3300 - Riatavin: miasto
By odkryć tę mapę i móc się na nią udać, należy porozmawiać z Forpem, który przebywa w gospodzie Pod Miedzianym Diademem, niedaleko Anomena. Pojawi się on jednak tylko wtedy, gdy główna postać ma przynajmniej 780 tys. PD. Później wystarczy porozmawiać z tym niezbyt rozgarniętym krasnoludem ściekowym, a mapa świata sama zostanie zaktualizowana. Nie pozostaje nic innego jak udać się do nowej lokacji - Riatavin, położonej na południe od Wzgórz Umar.

Miasto Riatavin wygląda zupełnie jak Beregost z pierwszej części sagi. Niedługo po przybyciu, na południu zaczepi nas Rivaldo (1), ostrzegając o mordercach podobnych do Złodziei Cienia. Po dodatkowe informacje odeśle nas do Bellacha - właściciela jednej z tawern, maga na południowym-wschodzie oraz strażników (ci jednak wiedzą najmniej).
Idąc dalej na południe natkniemy się na Wieśniaka (2), który prosi o pomoc w sprowadzeniu kapłana dla Dźgniętego (nożem) handlarza. Jak sam zasugeruje - przebywa on w centrum miasta. Udajemy się tam. Poszukiwany kapłan, imieniem Araphor Carvel, stoi koło kamiennego obelisku. Po krótkiej rozmowie kapłan zgodzi się pomóc, rzucając na ofiarę (ale także całą naszą drużynę!) Większe Przywrócenie. Dźgnięty handlarz podziękuje nam, a my zyskamy 2000 PD i +1 do reputacji.
Niedaleko tego miejsca stoi Złodziej czarnorynkowy (a) - ma trochę niskopoziomowych zwojów, skupujący kradzione przedmioty. Od obwoływacza można dowiedzieć się o doniesieniach "z kraju i ze świata" ;) Szlachcice (w zielonym wdzianku) i szlachcianki poradzą gdzie warto odpocząć, coś kupić lub wykuć.
W południowej części mapy (3) będziemy świadkami morderstwa Kupca przez Zabójców Czarnego Ostrza. Wkrótce po tym obrócą się przeciwko nam - 4 Zabójców po 600 PD, mają przy sobie mikstury niewidzialności i dodatkowego leczenia.
Na wschodnim skraju mapy natkniemy się na grupę magów-strażników (4), która przeniesie nas do dzielnicy magów w Riatavin za "jedyne" 3000 sztuk złota. Ceny zbić nie można, ale warto się zgodzić (dodatkowe zadania, PD i przedmioty) - więcej w części solucji: Riatavin - Dzielnica magów.
Kierując się na wschód, znowu zostaniemy zaczepieni, tym razem przez Redandona (5), który prosi o pomoc w odnalezieniu dowódcy straży miejskiej. W tym celu mamy porozmawiać z jego zastępczynią Amroch, przebywającą w głównej strażnicy (najbliższym budynku). Jako że to początek głównego zadania w tym mieście, zostało ono dalej opisane w innej części solucji: Riatavin - Zadanie główne.
W jednym z worków (b) w mieście leży sobie Hełm ochrony, a w innym (c) Różdżka paraliżu. W pozostałych beczkach i pojemnikach można znaleźć jedynie trochę złota, klejnoty i zwykłe, losowe przedmioty.
Czas zbadać wnętrze budynków w Riatavin. W głównej strażnicy z ciekawszych rzeczy znaleźć można 2 misktury dodatkowego leczenia (w skrzyni) oraz miksturę niewidzialności (na półce). W Gospodzie Pod Stołem (d), na parterze w zamkniętej skrzyni znaleźć można Szatę neutralnego arcymaga, a obok w schowku zwój z Sekwencerem zaklęć. U Abe - właściciela gospody można wynająć pokój i zwilżyć gardło, niekoniecznie tymbarkiem ;) Na piętrze trochę drobnicy - złoto, kamień łotrzyków i przeklęty olej szybkości (powoduje zamęt).
Szczególnie warto zajrzeć do Kuźni Edheldora (e), mimo że kowale pomocnicy nie mają wiele ciekawego do powiedzenia, to sam Edheldor za 5000 szt. złota może dla nas wykuć zbroję z łusek Topazowego smoka (Tapanscara). Do tego ma całkiem niezły asortyment - oprócz zwykłych broni i mikstur heroizmu: Topór Arquina, Młot mocy, Wekierę Mongovia, Zbroję płytową żarzenia, Kołczan Melikki (to amulet), ponadto całkiem spory zestaw strzał ognistych i przebicia. Na zachód od kuźni jest świątynia Ilmatera (f). Karczma Ratiavin, a właściwie Recepcjonistka, oferuje jedynie nocleg. Mimo wielu skrzyń i pojemników (ołtarz zabezpieczony pułapką) - nic ciekawego w środku.
W jednym z budynków na zachodzie (g) znaleźć można mikstury geniuszu, klarowności, odporności na ogień oraz zwoje z niskopoziomowymi zaklęciami. W innym budynku (h), w skrzyniach zabezpieczonych pułapkami - także zwoje z zaklęciami m.in. z Niewdzialnym myśliwym i Sprowadzeniem żywiołaka ognia oraz młot bojowy +1. Z kolei w chatce na południowym zachodzie (i), na piętrze w jednej ze skrzyń zabezpieczonej pułapką - Różdżka magicznych pocisków.
Reszta nieopisanych budynków jest mało interesująca, w środku zazwyczaj zwykłe przedmioty, trochę złota, klejnotów, czasem mikstura (leczenia, niewidzialności, heroizmu). Można jedynie pokusić się o otwieranie skrzyń, dla dodatkowych PD, bo jest ich trochę...
W małej chatce, na lewo od Gospody Pod Stołem, mieszka wspomniany na początku przez Rivaldo mag Avrabar (6). Można u niego kupić nowe przedmioty: Płaszcz entropii oraz Kostur Aramisa, a także zwoje z nowymi czarami: Kanał Aragana, Grupowa teleportacja, Przywołanie potwora IV, Hemofilia. Oprócz tego uraczy nas historią o magu i demonach, po czym poprosi o pozbycie się owych demonów, ofiarowując 2 Kamienie strażnicze do wypełnienia misji. Jednocześnie na mapie świata pojawi się nowa lokacja: Wieża Orgotha (więcej w części solucji: Riatavin - Wieża Orgotha).