Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Nakrycia glowy

by Philoos


Kościana maska

(bonemask)

PARAMETRY:

Niewrażliwość na wyssanie energii
Niewrażliwość na natychmiastową śmierć
Raz dziennie pozwala rzucić Animację Martwego
Raz dziennie pozwala przyzwać Niewidzialnego Myśliwego
-3 do Charyzmy

Może używać:
Postać o charakterze złym

Miejsce wystąpienia:
Jeden z Duregarów na południu lokacji, do której przenosi nas Jarlaxle w ramach głównego zadania z Riatavin


Uwagi: Niewrażliwość na wyssanie energii oznacza w praktyce stały efekt Ochrony przed negatywną energią
Kinski: Szerokie spektrum użyteczności, że tak powiem. Całkiem sporo NPC jest złych. Kara do charyzmy jest nieistotna. Oczywiście, o ile nie stworzyło się postaci z 3 punktami, wtedy nie będzie można nałożyć tej czachy. Wszystkie zalety są przydatne. Odporność na wyssanie energii jest niemal niezbędna (bardzo dużo wampirów i innych nieumarłych w Amn). Odporność na natychmiastową śmierć nie jest już tak dobra, bo maska nie chroni przed natychmiastowym zabiciem (Palec śmierci, SYmbole itp.).

Hełm Shar-Sheel-Dorath

(dorath)

PARAMETRY:

Klasa pancerza: +2
+2 do wszystkich rzutów obronnych

Nie może używać:
Mag
Bard
Złodziej
Mnich
Kensai

Miejsce wystąpienia:
Ciężkozbrojny barbarzyńca - po zwróceniu ciała króla, Trollowe Góry


Uwagi: Efekty identyczne jak po założeniu pierścienia ochrony +2. Jednak ten hełm oznaczony jest jako magiczny, więc nie będzie można zakładać go z innymi magicznymi pierścieniami, zbrojami czy płaszczami. Mimo że z przedmiotu nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już bez przeszkód założą ten szyszak.
Kinski: Zmodyfikowany import z IceWind Dale - to był Hełm patrioty. Pierścień ochrony +2 też jest oznaczony jako „magiczny". Bardzo dobra „czapka"! Oczywiście instalujemy odpowiedni komponent Easy of Use lub sami modyfikujemy odpowiedni plik.

Oblicze zmarłego

(helmded)

PARAMETRY:

Premia do klasy pancerza: 1
Specjalne:
Chroni przed trafieniami krytycznymi
Ochrona przed czarami Groza i Płaszcz strachu
-2 do Charyzmy kiedy jest noszony

Nie może używać:
Mag
Bard
Złodziej
Mnich
Kensai

Miejsce wystąpienia:
Pomieszczenie naprzeciwko lisza na I poziomie lochów w Czarowięzach


Uwagi: Mimo że z przedmiotu nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już bez przeszkód założą ten szyszak.
Kinski: Kolejny import z IWD (nazywał się Oblicze Poległego). Grozy i strachu w Cieniach Amn jest dużo, brrr! Good item!

Hełm zaufanego obrońcy

(helmdef)

PARAMETRY:

Premia do klasy pancerza: 3
Specjalne:
Właściciel jest odporny na Uśpienie i nigdy nie podlega efektom zmęczenia

Nie może używać:
Mag
Bard
Złodziej
Mnich
Kensai

Może używać:
Niziołek
Gnom

Miejsce wystąpienia:
Do kupienia w gospodzie "Pięć dzbanów" w Dzielnicy mostów


Uwagi: Noszący hełm jest odporny na czary: Uśpienie i Rozkaz. Mimo że z przedmiotu nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło), dostępni dla gnomów i niziołków, już bez przeszkód założą ten szyszak.
Kinski: Wiele hełmów z IWD jest przydatnych i dobrych! W Cieniach Amn jest podobnie. Można spokojnie wyposażyć całą drużynę. Co do Zaufanego Obrońcy - jakoś nie mogę sobie przypomnieć, żeby ktoś próbował traktować nas Uśpieniem czy Rozkazem... Przedmiot dla Mazzy raczej. Lub Montarona.

Tredyhedron umysłu

(iounx3)

PARAMETRY:

Zdolności: gwarantuje noszącemu +1 do Mądrości
Klasa Pancerza: bez zmian

Nie może używać:
Mag
Złodziej
Bard

Miejsce wystąpienia:
Pierwsze pomieszczenie po prawej na 1. poziomie Wieży Orgotha


Uwagi: Mimo że z przedmiotu nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już bez przeszkód go założą. Przyda się głównie postaciom parającym się magią objawioną. Nazwę wymyślał chyba jakiś quasi-chemik...
Kinski: Jeśli miałbym do wyboru - Bladozielony kamień Ioun czy tenże tredy coś tam, wybrałbym ten pierwszy. +1 do Mądrości da kapłanom/druidom dodatkowy czar, może dwa. „Gupia" nazwa.

Kamień Ioun twardej skóry

(iounx7)

PARAMETRY:

Zdolności: noszący jest otoczony białą skórą
Klasa Pancerza: bez zmian (bazowa 7)

Miejsce wystąpienia:
Świątynia Waukeen, Calimport


Uwagi: Mogą używać wszyscy, jednak rzadko która postać poprawi swoją KP dzięki temu przedmiotowi. Jedyna rzecza warta uwagi to animacja - noszący wygląda jakby mu sie palił czerep ;)
Kinski: Chroni przed trafieniami krytycznymi. Poza tym Maska króla Strohma III jest bardziej oryginalna i lepiej wygląda.

Kamień wyładowań

(iounx8)

PARAMETRY:

Zdolności: gwarantuje noszącemu 100% odporności na błyskawice i elektryczność
Klasa Pancerza: bez zmian

Nie może używać:
Mag
Bard
Złodziej

Miejsce wystąpienia:
Świątynia Waukeen, Calimport


Uwagi: Mimo że z przedmiotu nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już bez przeszkód go założą. Potężny zastrzyk odporności. Jednak gdy będziemy mieć jej więcej, i tak ustali na poziomie 100%.
Kinski: Jakoś nie jestem przekonany do takich przedmiotów. O jedno zero za dużo i o jedną premię za mało ;-]

Kamień mocy

(iounx9)

PARAMETRY:

Specjalne: noszący zadaje o 6 punktów obrażeń więcej za trafieniem.
Klasa Pancerza: -1

Miejsce wystąpienia:
Ma go jeden z magów zabójców związanych z osobistym zadaniem Robillarda


Uwagi: Nie ustala KP na -1, ale o tyle ją pogarsza.
Kinski: Kara -1 do KP nie jest zbyt bolesna (Klasę Pancerza bardzo łatwo polepszyć - Mikstury, czary), a premia +6 do obrażeń to już coś. Jeśli ktoś ma wysoką siłę, np. 19 punktów, to w sumie premia wyniesie +13 pkt. Zaletą jest to, że mogą go nosić wszyscy.

Kaptur łowcy

(rogue)

PARAMETRY:

Premia do Klasa Pancerza: 2
Specjalne: +50% do Krycia się

Może używać:
Złodziej (jedno-, dwu- lub wieloklasowiec)
Łowca (jedno-, dwu- lub wieloklasowiec)
Bard

Miejsce wystąpienia:
Skrzynia w pomieszczeniu z Renalem Krwawym Skalpem, Doki


Uwagi: Wszystkie przydatne informacje podane w opisie.
Kinski: Bardzo użyteczny! Mogą go nosić bardowie, a więc i np. Haer'dalis. Do tego Kivan, Minsc, Valygar i złodzieje (Nalia, Imoen).

Samurajski hełm kabuto

(samhelmx)

PARAMETRY:

Chroni przed trafieniami krytycznymi
Noszący zyskuje niewrażliwość na strach, ogłupienie i dominację

Może używać:
Samuraj

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Ponadto chroni przed zamętem, bezmyślnością i zauroczeniem. Hełm może założyć także łowca (i jego podklasy) oraz łowca/kapłan o zręczności równej przynajmniej 17.
Kinski: Jak już pisałem, wszystkie przedmioty dla samuraja może nosić Kivan lub Valygar (Minsc nie!). Tyle tylko, że animacja tego hełmu (jako przedmiotu) jest zwalona. Trudno to opisać, trzeba to sprawdzić samemu ;-| Chroni przed urokami, nie tylko zauroczeniem. Brakuje chociażby np. premii do KP...

Korona wiwerny z Cormyru

(wyvcrown)

PARAMETRY:

Premia do klasy pancerza: +1
Specjalne:
+1 do Siły, Zręczności, Kondycji, Mądrości, Inteligencji i Charyzmy

Nie może używać:
Zabójca magów

Miejsce wystąpienia:
Drakolisz w pieczarze na poołudniu wioski, do której przenosi nas Jarlaxle z Kniei Mir


Uwagi: +1 do wszystkich cech to potężna premia. Zwłaszcza, że przedmiotu mogą używać prawie wszyscy.
Kinski: Złodziejaszki z autorów, zakosili animację Krwi Kossutha z IceWind Dale (bardzo dobry amulet). Sporo zależy od postaci, która go założy. W przypadku, jeśli kondycja zwiększy punkty życia, przedmiot zachowuje się jak Amulet Czuciowców czy Egida cierpienia - po zdjęciu i nałożeniu leczy postać. W niektórych przypadkach poprawienia premii do zręczności, zwiększy KP o 2. Większa siłą daje premie do trafienia i obrażeń, mądrość dodatkowe czary kapłana itp., itd. Nie jest to tak potężny przedmiot, jakby się mogło wydawać.