Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Katany

by Philoos


Tuki Kiba

(kibaday)
(kibaxx)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 + 4 (noc, +8 przeciw wampirom i likantropom)
1K10 + 2 (dzień)
TraK0: +4 (noc)
+2 (dzień)
Specjalne:
Dzierżący jest pobłogosławiony Swobodą ruchów
Dzierżący może rzucić Zatrzymanie czasu raz dziennie
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5

Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:


Uwagi: Istnieją 2 katany o tej samej nazwie, jednak tylko formalnie, bo drobne różnice we właściwościach występują w zależności od pory, w której jest używana katana. Za dnia broń traktowana jest jako +2, w nocy jako +4. Dodatkowe obrażenia dotyczą nie tylko wampirów, ale wszystkich nieumarłych. Choć broni nie będą mogli używać "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 21000 szt. zł. W TDD są tylko trzy nowe katany, w porównaniu do ilości np. kijów czy mieczy oburęcznych - malutko. No, ale w końcu jest to broń egzotyczna. Warto mieć dla efektu i czaru (Zatrzymanie czasu - przez 3 rundy po wcześniejszym Ulepszonym przyspieszeniu tłuczemy przeciwnika - najlepiej zbrojnych - przy ok. 30 atakach nie ma szans na przeżycie).

Życie Żywiołu

(swzzz1)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +3
Specjalne:
25% odporność na magię, ogień i zimno
Odporność na truciznę
Swoboda Ruchów
Raz dziennie pozwala rzucić:
Leczenie krytycznych ran
Ulepszone przyśpieszenie ruchów
Przypływ adrenaliny
Niewidzialność
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6

Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Sklep we wschodniej części Calimportu


Uwagi: Broń +2. Zamiast UPR można rzucić jedynie Przyspieszenie ruchów. Niewidzialność z tego przedmiotu trwa 1 turę, a Przypływ adrenaliny zwiększa KP, kondycję i zręczność o 2 na 5 rund (więcej w Czarach TDD). Choć broni nie będą mogli używać "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 20000 szt. zł. Czasem występują problemy z "ładowaniem" się właściwości. Jeśli jest ich zbyt dużo - nie odzyskują "ładunków" po odpoczynku. Poza tym - ciut przypotężna i bardzo defensywna.

Śmierć Żywiołu

(swzzz2)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K10 +4
TraK0: +4
Specjalne:
Raz dziennie może rzucać Mamidło
Raz dziennie może rzucać Ognistą tarczę (czerwoną)
5% szansa zabicia ofiary ciosem jeśli nie powiedzie się jej rzut obronny przeciw śmierci
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: katana
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6

Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Rezak mistrz broni w wiosce drowów w ramach głównego zadania z Riatavin


Uwagi: Czas trwania Mamidła to 16 rund, a Ognistej tarczy - 1 tura. Choć broni nie będą mogli używać "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 20000 szt. zł. Katana ofensywna i bardzo potężna - głównie ze względu na Mamidło, które dobrze kierowane może walczyć zamiast "właściciela" - najbardziej skorzystają na tym wojownicy/magowie. Ciekawie się robi, jak mamy dwie powyższe katany...