Kivan
Imię:
Kivan
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Elf
Klasa: Łowca (Łucznik)
Charakter: Chaotyczny dobry
Cechy:
Siła: 18/12
Zręczność: 17
Kondycja: 14
Inteligencja: 10
Mądrość: 14
Charyzma: 8
Poziom: 10
TraK0: 10
Liczba ataków: 3/2
Klasa pancerza: 7
Punkty życia: 58
Krycie się: 93
Wróg rasowy: Ogr
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 8
Berła/Różdżki/Laski: 10
Petryfikacja/Polimorfia: 9
Zionięcie: 9
Czary: 11
Biegłości:
Długi miecz +
Włócznia +
Długi łuk ++++
Styl walki bronią dwuręczną +
Styl walki dwiema broniami ++
Wrodzone odporności:
Brak
Przedmioty:
Długi łuk
Miecz długi
40x Strzała
5x Strzała ukąszeń (niezidentyfikowane)
20x Strzała kwasowa (niezidentyfikowane)
Mikstura dodatkowego leczenia
Zbroja skórzana ćwiekowana
Dostępność: SoA
Romans: brak
Krótka charakterystyka postaci: O ile w pierwszej części Kivan ustępował nieznacznie jedynie Coranowi w walce dystansowej, tak w BG2 (i TDD) jest w niej raczej bezkonkurencyjny, a to za sprawą podklasy łucznika, którą mu zaimplementowali autorzy modu. Dobrych długich łuków, w których ma Wielkie mistrzostwo znajdzie się kilka (w tym Przeciekacz oddechu z TDD). W krytycznych sytuacjach nienajgorzej będzie sobie radził też w wlace wręcz (premie wynikające z siły). Można go przyłączyć w południowo- wschodniej części Wzgórz Umar (x4170 y1250) - poluje na orki. Posiada własny, angielski zestaw dźwiękowy.
Questy *Możliwe spoilery!!* : Podobnie jak w części pierwszej, tak i w TDD Kivan będzie szukał zemsty. Jednak już nie z powodu śmierci ukochanej, ale porwania właścicielki karawany, z którą podróżował. Porywacze - orki skryli się w dodanej przez TDD jaskini na północnym zachodzie Wzgórz Umar. Jak się łatwo domyślić - trzeba ich ubić i tyle. W jednej ze skrzyń w rzeczonej jaskini można znaleźć niezły miecz półtoraręczny Taragoth (więcej w opisie przedmiotów z TDD).
Oceny i opinie:
Kinski: Taragarth +1, miecz jest dostępny w podstawowej wersji, tylko nie zostało dodane spotkanie z Greyhandem (w Brynnlaw). W cześci pierwszej, faktycznie Coran był nieznacznie lepszym dystansowcem (zręczność 20 pkt.), jednak Cienie Amn to trochę inna bajka. Znaczącą konkurencją będzie Mazzy Fentan, jednak na dłuższą metę to Kivan będzie miał lepsze TraK0 (ataków będą mieli tyle samo). Podklasa łucznika - takiego dystansowego kensai - robi swoje. Dochodzi zdolność Mierzonego ataku, która faktycznie jest świetna (bo się efekty kumulują). Można też doinstalować Item Upgrade i Tacticsa ze względu na rzucane włócznie, np. Włócznię jednorożca, która dostępna jest dość szybko, ma umagicznienie +3 i zadaje dodatkowe obrażenia od ognia (plus fajne odporności). Włócznie używamy, gdy mamy za słabe strzały. Po Podmroku dojdzie Teleomortis, który nie potrzebuje strzał. Żeby podpakować Kivana, trzeba niewiele. Najłatwiejszym rozwiązaniem będą Mikstury skupienia, których jest masa. Wypicie dwóch, zwiększy zręczność o 6 punktów, co doda +4 do trafienia (zręczność 24-25 pkt dodaje +5). A jeśli dodamy do tego długie łuki z TDD (choćby ten od Bernarda z Miedzianego, co dodaje +7 do TraK0, ma słabe umagicznienie, ale to nieważne) - robi się ciekawie.
Jaskinia z zadania Kivana znajduje się po lewej stronie od kamiennej ścieżki wiodącej do chaty Valygara. Wejście ok. x=300, y= 1300.