Luki
Przeciekacz oddechu
(breathxz)
PARAMETRY:
Obrażenia: +3
TraK0: premia +3
Specjalne: 30% szans na spowolnienie celu na 5 rund, jeśli nie powiedzie się jej rzut obronny przeciw śmierci.
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła 18
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Bard
Mnich
Kensai
Kawaler
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Rzut wykonywany jest z modyfikatorem -1. Umagicznienie broni to +2. Choć sami wojownicy, złodzieje i magowie tego łuku używać nie mogą, to wieloklasowcy: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło - tak.
Kinski: Spowolnienie spowolnieniu nierówne, ot co! "Dlaczego? Dlatego". Prawdziwe Spowolnienie spowalnia - zmniejsza prędkość, a więc i ataki, ale i dodaje kary -4 do Trak0 i KP. Pozorne tylko spowalnia. I tak ten łuk daje pozorne, podobnie jak Cep Bojowy Wieków (nawiasem mówiąc prawdziwe Spowolnienie daje np. Upadek Ardulii...). Ogólnie rzecz biorąc całkiem dobry przyrząd do strzelania pocisków miotanych nazywanych strzałami. Tylko to umagicznienie +2 za niskie (a Strzały +3 późno). Zaletą i dość sporą jest praktycznie dostępność na początku gry. Wygląda jak Posłaniec Ssetha z Icewind Dale (3 ataki na rundę to już było COŚ).

Łuk kreacji
(create)
PARAMETRY:
Obrażenia: +1
TraK0: +3
Specjalne:
Nie potrzebuje amunicji
Raz dziennie pozwala stworzyć Strzałę wybuchu
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Może używać:
Łowca
Miejsce wystąpienia:
Sandarac Durion w chatce w Nawiedzonym lesie
Uwagi: Umagicznienie broni to +2. Szyje strzałami +1 (1k8+1 obrażeń).
Kinski: Jedna Strzała wybuchu to za mało. Nie mówię od razu, że brakuje zera... Umagicznienie - nie będę się powtarzał, ale tutaj dochodzi też kwestia umagicznienia strzał. Łuk Tansherona +3 strzela strzałami +3. Autorzy TDD boją się umagicznienia +4, oh my Godness!

Subtelny dotyk myśliwego
(elvhuntb)
PARAMETRY:
TraK0: premia +6
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 3
Może używać:
Łowca
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Jeden z posągów na 2. poziomie Wieży Orgotha
Uwagi: Łuk +1. Wymaga 9 zręczności.
Kinski: Wady - umagicznienie, zalety - szybka dostępność. Można używać do - powiedzmy - 12. poziomu, kiedy ta premia do TraK0 jest całkiem przydatna i kiedy nie spotykamy jeszcze tylu wrogów odpornych na magiczne bronie niż +2. (większość jest nieodporna)

Łuk Wytworności +4
(markbowx)
PARAMETRY:
Obrażenia: +4
TraK0: premia +2
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 18
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Bard
Mnich
Kensai
Kawaler
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Sklep we wschodniej części Calimportu
Uwagi: Choć sami złodzieje i magowie tego łuku używać nie mogą, to wieloklasowcy: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło - tak.
Kinski: W końcu, umagicznienie +4, tyle tylko, że trzeba jeszcze poszukać odpowiednio umagicznionych strzał. Wad nie widzę, ale jakby pruł własnymi strzałami...

Drapieżnik
(snippred)
PARAMETRY:
Obrażenia: +3 (+3 umagicznienie)
TraK0: premia +4
Specjalne:
Użytkownik pozostaje pod działaniem Niewykrywalności przez co jest niepodatny na Wykrycie niewidzialności czy Wróżenie
Rodzaj biegłości: krótki łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana zręczność: 9
Może używać:
Złodziej
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Łuku używać będą mogli także wieloklasowcy: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło, mag/zło.
Kinski: Dobry sprzęt, choć Wróżenia czy chiromancji w Cieniach Amn i TDD nie zauważyłem (no, w Targowie jest jedna babka). Nie wiem po co ta Niewykrywalność, skoro prawie każdy mag zaczyna od Prawdziwego widzenia. Ci, którzy nie zaczynają, się nie liczą...