Maczugi
Plemienny róg krwi
(chanthrn)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Specjalne:
33% szans na zadanie 1K8 kłutych obrażeń
10% szans na przerażenie postaci
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 15
Może używać:
Obwoływacz
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Przerażenie działa jak Groza z BG2, jednak trwa 6 rund i wykonuje się rzut obronny przeciw śmierci z modyfikatorem -2. Dodatkowe obrażenia nie są typu kłutego, ale od kwasu.
Kinski: 17000 szt. zł. Szybko dostępna i ma dobre umagicznienie, efekty to dodatek.
Maczuga Sviana
(svian)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +5
TraK0: +5
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Mag
Miejsce wystąpienia:
Jeden z pojemników w jaskini z demonem Errtu, do której wysyła nas Alustriel z Easthaven
Uwagi: Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie, to to ograniczenie nie dotyczy jego wieloklasowców.
Kinski: 39000 szt. zł. Jedyną zaletą tej maczugi jest umagicznienie, ale ono aż tak ważne nie jest (spokojnie wystarczy +3, na upierdliwców +4).
Opoka natury
(sylvclub)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +2
Specjalne:
Istnieje bądź to 10% szansa pozbawienia 1 punktu umagicznienia broni i dodanie go do własnej bądź też pozbawienie 1 punktu KP zbroi przeciwnika i dodanie go do własnej
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: maczuga
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać:
Druid (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń +3. Opis właściwości jest błędny. Kara/premia nie dotyczy punktu umagicznienia, ale obrażeń. Obydwa efekty (kara/premia do obrażeń i KP) trwają 3 tury.
Kinski: 16700 szt. zł. Szybko dostępna dla Jaheiry (ma 2 punkty biegłości, więc...). W przypadku procentowych szans zabrakło jednego zera.
Pałka
(thugbjak)
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 8
Może używać:
Zbój
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Sam przedmiot zaliczany jest do bransolet/rękawic, do tego opis jest niepełny i częściowo błędny. Raz dziennie na 5 rund tworzy maczugę +4, która przy trafieniu powoduje nieprzytomność, jeśli ofierze nie wyjdzie rzut obronny przeciw śmierci z karą -1.
Kinski: Zbój nie może używać... No comment.
Broń zbója. Wekiera +4, nie maczuga. Zadaje 1K4 pkt. obrażeń, TraK0: +3.