Miecze dlugie
Amaros
(amaros)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8+4
TraK0: +3
Specjalne:
40% szansa na zadanie dodatkowych 1K4 obrażeń ciętych przy trafieniu
Dodatkowe 1/2 ataku na rundę
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Jeden z posągów na 2. poziomie Wieży Orgotha
Uwagi: Broń +4. W przeciwieństwie do innych broni siecznych, ten miecz zadaje obrażenia kłute. Choć miecza nie będą mogli używać miecz "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 12005 szt. zł. Niezły kawał żelaza - dobre umagicznienie i przyzwoite efekty.

Krwawy orzeł
(bmastsw1)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
1K4 dodatkowych obrażeń siecznych na cios
+1 do KP
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Może używać:
Wojownik jednoklasowiec
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń +4.
Kinski: 16000 szt. zł. Trzyma poziom. Jakby nie było - to broń +4, więc umożliwia zdobycie Pierścienia Gaxxa. Dostępna od razu, dobre umgaicznienie i premie (jakieś duże nie są, ale zawsze lepiej mieć, jak nie mieć). Przydatne efekty.

Błogosławieństwo bohatera
(buccepie)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +4
Specjalne:
Noszący jest pod wpływem działania zaklęcia 'Błogosławieństwo'
Noszący dostaję premię +2 do KP przeciwko broniom kłutym
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Może używać:
Korsarz
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń +2. To błogosławieństwo różni się od znanego czaru kapłana z pierwszego poziomu - dodaje aż +2 do rzutów obronnych i TraK0. Korsarz to podklasa barda z TDD. Broni mogą używać bardowie z określonymi cechami (m.in. 13 inteligencji i 12 zręczności) oraz charakterze (nie źli i neutralni).
Kinski: 18000 szt. zł. Korsarz to gówniana podklasa. Jedynym plusem jest to, że jest szybko dostępna.

Patroszyciel
(drowwars)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +3
Specjalne:
+1K6 obrażeń siecznych na każde trafienie
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać:
Wojownik o złym charakterze
Bard o złym charakterze
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Ciało jednego z drowów przy wyjściu z Podmroku
Uwagi: Wszystkie informacje zawarte w opisie.
Kinski: 16005 szt. zł. Można ją szybko kupić. Nic rewelacyjnego, ale walczyć można.

Erebos
(erebos)
PARAMETRY:
Specjalne właściwości:
Ostrze potrafi przemienić się w bliźniacze demony ognia na 2 tury. Po tym czasie bez względu na to, czy demony przetrwają czy też nie, dusza Erebosa powróci i przywróci miecz do pierwotnej postaci.
Obrażenia: 1K8 + 3
TraK0: +3
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Ciężkozbrojny barbarzyńca, Trollowe Góry
Uwagi: Opis broni jest w dużej mierze niepełny. Miecz zapewnia 50% odporności na ogień zwykły i 30% na magiczny. Do tego przy każdym trafieniu istnieje 20% szans na zadanie 8 pkt. obrażeń od ognia. "Bliźniacze demony ognia" to po prostu 2 żywiołaki ognia ;) przywoływane nie na 2, a 3 tury. Choć miecza nie będą mogli używać miecz "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 19500 szt. zł. Bardzo fajna broń - warto ją mieć dla przywoływanych żywiołaków ognia i odporności.

Mroczny emisariusz
(gharsw)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +3 (+6 przeciw nieumarłym)
TraK0: +3 (+6 przeciw nieumarłym)
Specjalne:
Niewrażliwość na wyssanie poziomów
Po trafieniu 5% szansa na zniszczenie nieumarłego, wampira czy szkieletu
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Postać o złym charakterze
Mag
Druid
Kapłan
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Rezak mistrz broni w wiosce drowów w ramach głównego zadania z Riatavin
Uwagi: Opis jest nieprecyzyjny - 5% szans zabicia dotyczy tylko szkieletów i wampirów, a nie wszystkich nieumarłych. Choć miecza nie będą mogli używać miecz "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 23500 szt. zł. Szansa na zabicie dotyczy: wampirów, szkieletów, wojowników-szkieletów i strażników zguby. W przypadku 5% zabrakło co najmniej jednego zera. Wekiera zniszczeń lepsza - rzut -4 i martwiak mówi pa pa...

Miecz zakłóceń
(mhswd)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +5
TraK0: +5
Specjalne:
Potrafi rzucać Uderzenie czaru
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Może używać:
Łowca magów
Miejsce wystąpienia:
Otrzymuje go łowca magów po 21. poziomie
Uwagi: Miecz posiada dwa ładunki Uderzenia czaru. Ponadto, czego nie ma w opisie, przy każdym trafieniu istnieje 50% szans na spowodowanie nieudanego rzucenia czaru przez ofiarę. Efekt trwa 5 rund i się kumuluje.
Kinski: Tak, tak, fajny i w ogóle, ale Łowca magów nie może go używać (zwykły wojownik z określonym charakterem tak). Więc w sumie do dupy...

Księżycowe ostrze
(moonbs)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K12 +4
TraK0: +4
Specjalne: +3 do trafienia i obrażeń przeciwko nieumarłym
Miejsce wystąpienia:
Tworzy je Kapłan Selune
Uwagi: Miecz ma umagicznienie +2. Mogą go używać wszyscy.

Szara grzywa wrzosowisk
(moorsx)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +2
Specjalne:
- istnieje 40% szans na wywołanie choroby, która trwa 3 rundy i zabiera 1 PŻ na sekundę, jeśli nie uda się rzut obronny przeciw śmierci
- dwa razy dziennie ostrze może zaświecić ciemną poświatą, a wszyscy wrogowie w obszarze otrzymają 2 punkty kary do TraK0 oraz klasy pancerza, jeśli nie uda im się rzut obronny przeciw czarom
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 6
Może używać tylko:
Zła postać
Nie może używać:
Kapłan
Druid
Mag
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Sandarac Durion w chatce w Nawiedzonym lesie
Uwagi: Broń +3. Kary do TraK0 i KP trwają 4 rundy. Choć miecza nie będą mogli używać miecz "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 11055 szt. zł. Ładna nazwa ;-], średnio przydatna, można ją mieć dla efektu.

Księżycowe ostrze Lorda Starym
(starym)
PARAMETRY:
Obrażenia: 2K4 +3, +6 przeciw ludziom i półelfom
TraK0: +3, +6 przeciw ludziom i półelfom
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana Siła: 6
Może używać:
Elf o chaotycznym złym charakterze
Miejsce wystąpienia:
Rezak mistrz broni w wiosce drowów w ramach głównego zadania z Riatavin
Uwagi: Wszystkie informacje podane w opisie.

Żniwiarz Śmierci
(undslay)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +3, +12 przeciw nieumarłym
TraK0: +4
Może używać:
Pogromca Nieumarłych
Miejsce wystąpienia:
Tworzy go Pogromca nieumarłych na 14. poziomie
Uwagi: Broń +4. Oprócz tego istnieje 30% szans na zabicie wampira, bez rzutu obronnego.
Kinski: Nic ciekawego. Wekiera zniszczeń i lepsza, i skuteczniejsza.

Tkacz marzeń
(weaver)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +4
Specjalne:
Chroni właściciela przed większością szkodliwych stanów umysłu
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: długi miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Mag
Paladyn
Kapłan
Druid
Nie-elfia rasa
Miejsce wystąpienia:
Sandarac Durion w chatce w Nawiedzonym lesie
Artemis Entreri w jaskini Umar w ramach głównego zadania z Riatavin
Uwagi: Broń +3. Chroni przed zauroczeniem, strachem (a także odpornością na strach!), uśpieniem, zamętem, ogłupieniem, utratą przytomności, Labiryntem i ogłuszeniem. Choć miecza nie będą mogli używać "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: 21500 szt. zł. Warto mieć dla efektów - jak widzimy, że leci w nas coś z tego typu czarów - zmieniamy broń i po sprawie.