Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Miecze krotkie

by Philoos


Mroczny Żywiciel

(adariosw)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: premia +2
Specjalne:
35% szansy na odzyskanie 2 punktów życia przy trafieniu oraz rzucenia Ulepszonego Przyśpieszenia na 3 rundy (czar podwaja ilość ataków)
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5

Może używać:
Adario Kalvaras

Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Adario Kalvarasa

Uwagi: Pomijając umagicznienie - potężna broń. Będzie mógł jej używać również człowiek praworządny zły - złodziej (w tym zabójca), woj/zło, woj/mag/zło, a także mag/zło.

Ostrze klepsydry

(ddves01)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k6 +2
TraK0: +2
Specjalne: aura posiadacza zostaje oczyszczona podczas noszenia
Typ Obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana Siła: 5

Może używać:
Vesine

Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Vesine

Uwagi: Oczyszczona aura powoduje, że po założeniu tego miecza Vesine jest pod wpływem akceleracji - czyli bardzo przydatny przedmiot. Będzie go mógł też nosić inny elf-druid.

Poławiacz czarów

(diver)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
50% trafień sprawia, że cel traci zdolność do rzucania czarów na 2 rundy
Premie do odporności:
+1 do rzutów obronnych przeciwko czarom
+5% odporności na magię
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5

Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Skrytka w jaskini na wzgórzach Umar


Uwagi: Nieudane rzucenie czaru (100% szans niepowodzenia) trwa trochę więcej niż 2 rundy - 14 sekund, nie ma przeciw temu rzutu obronnego, pomija odporność na magię. Choć miecza nie będą mogli używać miecz "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag, zło/mag.
Kinski: 10450 szt. zł. Stary znajomy z Doliny Lodowego Wichru - tam nazywał się Zagłuszacz czarów. Dlatego też efekty trwają dłużej, bo w IWD 1 runda trwa 7 sekund. O dziwo! Działa zgodnie z opisem. Te 50% kumuluje się, więc wystarczą 2 trafienia, aby mag przestał czarować. Efekt przechodzi przez Kamienną skórę - najlepiej jak atakujący ma z 3-4 ataki. Skuteczna broń - kapłani, druidzi, magowie, lisze nie mogą rzucać czarów, więc wykańcza się ich dość szybko. Nie używać na magów chronionych Ochroną przed magicznymi broniami czy Opończami.

Wartki strażnik

(rhytmsd)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 1
TraK0: +1
Specjalne:
Zapewnia +1 do KP i +2 do rzutów obronnych przeciw śmierci
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10

Może używać:
Wojownik i większość podklas wojownika

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Oprócz wymaganej siły, by móc założyć przedmiot, konieczne jest min. 14 zręczności i 12 kondycji, czego nie ma w opisie. Broni nie będzie mógł używać berserker i zabójca magów.
Kinski: 14010 szt. zł. Nic ciekawego, ale dostępny praktycznie od razu - więc jak się nie ma, co się lubi...

Zatapiacz

(sinker)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
Trak0: +3
Specjalne:
Każde trafienie redukuje maksymalne PŻ celu o 1 na 8 godzin i stwarza 25% szans na uleczenie 1 PŻ
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana Siła: 6

Nie może używać:
Praworządna postać
Druid
Kapłan
Mag
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Dół, gdzie w w BG2 były rękawice zręczności, jaskinia w Trollowym Brodzie


Uwagi: Choć miecza nie będą mogli używać miecz "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag, zło/mag.
Kinski: 13005 szt. zł. Ta redukcja PŻ u przeciwnika kumuluje się, więc można to wykorzystać przy 3-4 atakach (Kundun jako 2 broń). Szansa na uleczenie powinna wynosić 100%. 25% to jakiś żart.

Rapier Rozkoszy

(troubrap)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +4
Specjalne:
Właściciel zyskuje premię +2 do TraK0
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: krótki miecz
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5

Może używać:
Trubadur

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Broń +2.
Kinski: 13000 szt. zł. Trubadur to dość dobra podklasa, ale nie dla tej broni, która jest cienka. Ta profesja barda inwestuje w bronie dodające atak (lub ataki) na rundę - krótkie miecze, sejmitary, cepy, kije (z czego te pierwsze są najszybciej dostępne). Premia do TraK0, owszem, jest fajna, ale tę kwestię rozwiązujemy 2 czarami maga z pierwszego poziomu - Prawdziwym uderzeniem (+10 do TraK0 na 2 rundy) lub Zwinnością (do tego zwiększamy Siłę). Rapier Rozkoszy - dziwna nazwa, chyba tłumaczył to jakiś sado-masochista (przyznać się bez bicia ;-])...