Miecze obureczne
Mroczna sprawiedliwość
(antisw)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 +3
TraK0: +3
Specjalne: postarza ofiarę
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Może używać:
Antypaladyn
Miejsce wystąpienia:
Tworzy ją antypaladyn po 20. poziomie
Uwagi: Szansa na wystąpienie efektu to 15%. Powoduje zmniejszenie punktów życia ofiary o 10 i zmniejszenie obrażeń o 1. Kumuluje się.
Kinski: Zamiast procentów powinien być rzut obronny. Nowych mieczy oburęcznych w TDD jest całkiem sporo. Sytuację polepsza dodatkowo fakt, że aż 4 zbrojnych ma biegłość w tym typie broni!

Ostrze wstrząsów
(bladetrm)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 + 4
TraK0: +2
Specjalne: 15% szans na zadanie 2K8 obrażeń od wstrząsów lub oponent upuszcza broń
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 16
Może używać:
Wojownik (jedno, dwu i wieloklasowiec)
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Wroga drużyna na południu Kniei Mir
Uwagi: Broń +4. Obrażenia od wstrząsów są typu obuchowego. Upuszczenie broni nie działa.
Kinski: Wolna i ciężka - opóźnienie 10, waga: 68. Efekt upuszczenia broni nie działa, zresztą i tak jest na to 5% szans...

Ostrze kopca
(cairn)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 + 4
TraK0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Kupiec Duregar w południowo zachodniej części Podmroku
Uwagi: Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: Ostrze nagrobków, tak to się zowie w IceWind Dale. Ma niezłą historię i nazwę, można było to wykorzystać przy premiach, odpornościach i właściwościach specjalnych. Wolny sprzęt. Dostępny w Podmroku u duergara Carliga (trzeba wyglądać jak drow!).

Psioniczna odmowa
(cerbsw2h)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 + 2
TraK0: +3
Specjalne:
50% szans zabicia Umbrowych kolosów, Łupieżców umysłu i Ulitharidów jednym ciosem
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 13
Może używać:
Paladyn
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Jedna ze skrzyń w piwnicy Wieży Orgotha
Uwagi: Broń +2, reszta jak w opisie.
Kinski: Po co te procenty? Ta broń powinna funkcjonować jak Wekiera zniszczeń, rzut obronny lub śmierć. Może okazać się przydatna przy zadaniu Avaunisa.

Wdzięk olbrzyma
(giantgrc)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 + 3
TraK0: +3
Specjalne:
+1K4 obrażeń miażdżących przy każdym trafieniu
Gwarantuje +1 do Siły
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: Waga: 53, wolna (opóźnienie: 10). Dla NPC z wysoką siłą, na szczęście tych nie brakuje - Minsc, Avaunis, Shar-Teel. Razem z premią +1 będzie 19 pkt., co da w sumie +7 do obrażeń. Można walić po ok. 25 pkt.

Szeroki nabijak
(gruntswx)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K12 + 4
TraK0: +1
Specjalne:
10% szansa na dodatkowe 1K10 ciętych obrażeń
Obniża Zręczność o 1
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Może używać:
Pół-ork wojownik
Człowiek wojownik
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń +4. Będą jej mogli używać także paladyni, łowcy oraz woj/zło (rasa - pół-ork).
Kinski: Cięte obrażenia to sieczne obrażenia. Standardowo - wolna (opóźnienie: 10) i ciężka (waga: 73), nie dla mikrusów. Szybko dostępna.

Lohvar
(lohvar)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 +2
TraK0: +2
Specjalne:
1K4 dodatkowych siecznych obrażeń przy trafieniu
7% szansa na zadanie podwójnych obrażeń przy trafieniu
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Yulur - przywódca wrogiej drużyny z zadania Potenciusza, Przełęcz Małego Zęba
Jeden ze stosów z czaszkami w kryjówce banshee w ramach głównego zadania z Riatavin
Uwagi: Dodatkowe obrażenia 1k4 są typu obuchowego. 7% szansa istnieje, ale na zadanie 1k10 obrażeń (bez premii z siły i obrażeń). Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: Taka sobie. Co o tym ostrzu można powiedzieć? Na pewno wolna i o słabym umagicznieniu.

Królewska krew
(lordsw2h)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K12+3
TraK0: +3
Specjalne:
+1 do rzutów obronnych
15% szansa na uzdrowienie 1K8 PŻ przy celnym ciosie
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 17
Może używać:
Lord
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Wszystkie informacje podane w opisie.
Kinski: Wolna i ciężka (waga: 52). Lordowie to dość przeciętni paladyni, którzy zamiast tego tu mieczyka będą używać Karsomira lub Lilarcora (do czasu zdobycia tego pierwszego:-] ).

Exus Mitalbre
(mitalbre)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 +5
TraK0: +5
Specjalne:
Błogosławieństwo dwa razy dziennie
Zdjęcie klątwy pięć razy dziennie
Trwała Ochrona przez złem
20% odporności na magię
Pozwala rzucać Wezwanie mocy wiary dwa razy dziennie
+5 do rzutów obronnych przeciw śmierci
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 16
Może używać:
Paladyn
Miejsce wystąpienia:
Świątynia Wiedzy (lokacja związana z osobistym zadaniem Avaunisa)
Uwagi: 5x dziennie można rzucić nie Zdjęcie klątwy, a Leczenie chorób. Wezwanie mocy wiary (+2 do rzutów obronnych przeciw śmierci i czarom, 50% szans na +1 do siły) można rzucić tylko raz dziennie.
Kinski: No i zajebiście. W końcu porządna konkurencja dla Karsomira. Leczenie chorób rzadko przydatne (ghule, ghasty itp.), no, ale niech już będzie. Rekompensują to inne premie. Praktycznie dostępna od początku (lecimy do Dzielnicy Świątynnej, do Zakonu Pierdzącego Serca, przyłączamy Avaunisa. Lecimy do Bram miasta, potem rozprawiamy się z łupieżcami i voila, możemy cieszyć się tym ostrzem). Jak pamiętam to ten miecz został osłabiony, pierwotnie to była naprawdę niezła kosa ;-]

Rozpruwacz smoków
(swdragx)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K10 + 9 przeciw smokom
TraK0: +9 przeciw smokom
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Może używać:
Zabójca smoków
Miejsce wystąpienia:
Tworzy ją Zabójca smoków na 14. poziomie
Uwagi: Broń +3. Ogólna premia do TraK0 wynosi +4, a obrażenia 1K10 +2.
Kinski: Tworzenie podklasy specjalnie na smoki to idiotyzm. Na szczęście ta profesja nie jest skopana i da się nią grać. Wracając do tego kawałka metalu - nic ciekawego.

Ostrze tyrana
(tyrant)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K12 +4
Trak0: +4
Typ obrażeń: sieczne
Specjalne:
Dwa razy dziennie rzuca czar Dezintegracja
Trzy razy dziennie rzuca czar Ociemniałość
Rodzaj biegłości: miecz oburęczny
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 14
Nie może używać:
Postać o charakterze dobrym lub neutralnym
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Grobowiec na 2. poziomie jaskiń w Purskal
Uwagi: Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: Dobra broń, lepsza niż Ostrze wojny. Oślepienie dodaje karę -10 do TraK0 i zawęża pole widzenia. Dezintegracja wiadomo - fajny czar. Wyjątkowo lekka i szybka (opóźnienie: 6). Kwestią problematyczną jest, kto będzie dzierżył ten mieczyk. Ze względów ograniczenia charakteru decyzja jest jedna - Shar-Teel.