Mloty
Lodowy kruszyciel
(aurilmal)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 +2
TraK0: +4
Specjalne:
25% szans na zadanie 1K6 obrażeń od zimna
25% szans na Ogłuszenie zimnem jeśli celowi nie powiedzie się rzut obronny przeciw śmierci
Typ obrażeń : obuchowe
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Może używać:
Kapłan o złym charakterze
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń o umagicznieniu +2. Ogłuszenie trwa aż 4 rundy, a rzut przeciwko niemu wykonywany jest z modyfikatorem -1.
Kinski: 15000 szt. zł. Przeciętna broń, choć ta premia do TraK0 to już coś. Jednoklasowi kapłani w walce bezpośredniej wiele nie zdziałają. Wieloklasowcy (i dwuklasowcy) już lepiej sobie będą radzić - dlatego z 3-4 atakami, walcząc 2 broniami ta broń będzie efektywniejsza (25% to sporo, ale trzeba mieć te kilka ataków). Ewentualnie dla Viconii.

Krwawy pobijak
(bloodmal)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 + 3
TraK0: +3
Specjalne: 25% szansa na uleczenie 1K4 punktów życia przy trafieniu
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Może używać:
Gnom
Wojownik
Kapłan
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Jeziorko w kryjówce Deirexa, Ust Natha
Uwagi: To broń +2, a nie +3 jak wskazywałby opis.
Kinski: 14500 szt. zł. Podobnie jak wyżej - do walki 2 broniami. Skutecznie leczy na Ulepszonym przyspieszeniu ruchów lub Młyńcach (vide Korgan). Szybko dostępny.

Penetrator
(breacham)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 + 3
TraK0: +3
Specjalne: 30% szans na usunięcie wszystkich czarów ochronnych, które chronią cel
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Może używać:
Wojownik (jedno- lub wieloklasowy)
Krasnolud
Gnom
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Madeel, na 2. poziomie Candlekeep, do którego możemy zostać przeniesieni po zabiciu Irenicusa w Piekle
Uwagi: Usunięcie czarów ochronnych - działa jak Wyłom.
Kinski: 19500 szt. zł. Standardowo - żeby było skutecznie - walka 2 broniami, biegłość w młotach (do tego dobre TraK0 i wysoka Siła). Może być dla Korgana (w ostateczności, bo jednak jest bardziej biegły w toporach). Łatwo dostępny.

Młot odwetu
(darkknhm)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 +4
TraK0: +3
Specjalne:
25% szans na ogłupienie celu na 6 rund, jeśli nie uda się rzut obronny przeciw czarom
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 13
Może używać:
Mroczny rycerz
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń +3. Rzut przeciw czarom wykonywany jest z modyfikatorem -2.
Kinski: 17500 szt. zł. Na humanoidów i przede wszystkim zbrojnych - przy kilku atakach musi podziałać. Ogłupienie dość ładnie działa jako eliminator. Nie używać na bossów i co silniejszych przeciwników, bo na ogół są odporni.

Leśna furia
(foresthm)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 + 3
TraK0: +3
Specjalne:
Dzierżący jest odporny na trucizny i choroby
Dzierżący może raz dziennie tworzyć cienie
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Może używać:
Leśny Gnom
Inna klasa gnomów wojowników
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Stworzenie cieni oznacza rzucenie ulepszonej niewidzialności.Broni nie będą jej mogli używać wieloklasowi wojownicy.
Kinski: 15500 szt. zł. Nieprawidłowo opisana biegłość. Te podklasy gnomich wojowników jakoś szczególnie do gry nie zachęcają. Odporność na trucizny nie chroni przed wszystkimi rodzajami trucizn (np. z Zabójczej chmury).

Młot mocy
(hamforce)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 +4
TraK0: +3
Specjalne:
30% szansa na spowodowanie zmęczenia po trafieniu
20% szansa na spowolnienie przeciwnika
20% szansa na oszołomienie przeciwnika
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Kuźnia Edheldora, Riatavin
Uwagi: Broń +3. Spowolnienie trwa 2 rundy, ogłuszenie 1 rundę, obydwa efekty pomijają odporność na magię i nie przysługuje przeciwko nim rzut obronny. Młot zapewnia też odporność na zmęczenie, co nie jest ujęte w opisie. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: 15400 szt. zł. Ze względu na procentowe szanse - dla dwu- (np. Anomen) i wieloklasowców walczących 2 broniami. Nie używać na bossów i mocniejszych przeciwników, bo na ogół i tak są odporni. Młot ma dobre statystyki i szeroką gamę użytkowników (Yeslick, Korgan, Anomen, Viconia).

Piekielny oskard
(hellpik)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 + 4
TraK0: +4
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: młot
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Oberżysta w wiosce swirfnebli w Podmroku
Uwagi: Zwykły młot +4, nic więcej. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: 21750 szt. zł. Stary znajomy z Doliny Lodowego Wichru. Przy odpowiedniej grze, Crom Faeyra można mieć szybciej... Używać, jak nie ma innych broni (a są).

Młot wstrząsów
(quakeham)
PARAMETRY:
Obrażenia: 2K4 + 3
25% szans na dodatkowe 1K6 obrażeń obuchowych
TraK0: +3
Specjalne:
- Właściciel jest odporny na wszelkie formy petryfikacji i paraliżu
- Właściciel otrzymuje +1 do Kondycji
- Poprzez uderzenie młotem w ziemię raz dziennie można wywołać Trzęsienie Ziemi
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 9
Może używać:
Krasnolud
Miejsce wystąpienia:
Nagroda za wykonanie głównego zadania od Rane'a, Purskal
Uwagi: Odporność na paraliż oznacza tu odporność na unieruchomienie i ogłuszenie.
Kinski: 19500 szt. zł. Bardzo dobra broń. Odporność na petryfikację i unieruchomienie to podstawa w walce z magami i liszami. Do tego można rzucać Trzęsienie ziemi - bardzo przydatny czar na grupy leszczy, słabiaków i średniaków. Dla Korgana lub Yeslicka (szkoda że ma 2 punkty biegłości w walce mieczem i tarczą, a nie 2 broniami). Kagaina nie liczę, bo ma dziadowską podklasę i obu poprzednikom nie dorasta do pięt.

Zabójca Trolli
(trollsl)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4, (+7 przeciw trollom), 40% szansy na zabicie trolla jednym ciosem
TraK0: +7 przeciw trollom
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: młot bojowy
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana Siła: 9
Może używać:
Zabójca Trolli
Miejsce wystąpienia:
Tworzy go zabójca trolli, podklasa wojownika
Uwagi: Broń +2. Będzie mógł jej użyć także inny krasnolud wojownik (także wieloklasowiec).
Kinski: Nic ciekawego. Podklasa zabójcy trolli to gówniana profesja nie warta uwagi...

Niekonsekwencja
(zz14in)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K4 +4, +5 przeciwko istotom dobrym i złym
TraK0: +3, +4 przeciwko istotom dobrym i złym
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: młot
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 9
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Ribald na Targu Przygód w Rozdziale 6
Uwagi: Broń +4. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: 25000 szt. zł. Broń z Doliny Lodowego Wichru, chyba nawet z dodatku Serce Zimy. Nic ciekawego. Bardzo dużo broni z IWD ma ładną nazwę i ciekawą historię, ale są słabe. A Jaśnie Państwo Autorstwo zamiast zainteresować się Uświęconym młotem bojowym +3, Obrońcą +4 czy chociażby Zionięciem Demona, zaimportowało większość nieinteresujących śmieci...