Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Pierscienie

by Philoos


Egida cierpienia

(aegisrng)

PARAMETRY:

Specjalne:
+3 do Kondycji
+15 do bazowych Punktów Życia
+3 do Klasy Pancerza

Nie może używać:
Zabójca magów

Miejsce wystąpienia:
Świątynia Waukeen w Calimporcie
Madeel, na 2. poziomie Candlekeep, do którego możemy zostać przeniesieni po zabiciu Irenicusa w Piekle


Uwagi: Ogólnie rzecz biorąc - zwiększy naszą żywotność. Premia +3 do KP też piechotą nie chodzi.
Kinski: Stary znajomy z Planescape Torment, ale nazywał się inaczej Egida udręki chyba... Jego bazowa cena wynosi 50000 sztuk złota. Co nie znaczy, że za tyle go sprzedamy, bo kupcy w Amn w kieszeniach hodują stada węży. Działa nie tak, jak powinien (w porównaniu do np. Bladozielonego kamienia Ioun) - zdejmując i zakładając leczy postać. Przy kondycji 20 punktów i więcej mamy regenerację. Dobry dla Korgana. W opisie pierścieni warto wspomnieć, że jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Nie ma badziewia, a wprost przeciwnie. Autorzy poszli w jakość, nie w ilość.

Pierścień Aravorna

(aravornx)

PARAMETRY:

Premia +1 do Mądrości
25% odporności na magię
Pozwala na zapamiętanie dodatkowego kapłańskiego zaklęcia poziomu 4, 5, 6 i 7

Mogą używać:
Kapłani i Druidzi

Miejsce wystąpienia:
Ribald, Targ Przygód


Uwagi: Na nadmiar slotów na czary nie będzie raczej okazji narzekać, biorąc pod uwagę ilość nowych czarów z TDD. A 25% odpornośći na magię to sporo, jak na jeden przedmiot.
Kinski: Kolejny import z Planescape Torment. Trochę zbyt mocna błyskotka - dostępna za 16500 sztuk złota - tania jak barszcz. Dla porównania - Amulet odporności na magię Kaliguna dostępny jest w Podmroku, a daje ledwie 10% odporności. Święte symbole kapłanów też wymiękają... Wydaje mi się, że najbardziej pasuje Viconii - 90% odporności na magię i dodatkowy slot pierwszego poziomu (premia za mądrość). U kogo innego łączyć z innymi przedmiotami dającymi odporność na magię - u Bernarda Pod Miedzianym Diademem można kupić Eteralny sen dla druidów z dodatkową 15% odpornością na magię - Jaheira rządzi. Ten przedmiot można spokojnie nosić przez całą grę (unikat na wzór Szaty Vekny)!

Pierścień umiejętności bitewnej

(ddring01)

PARAMETRY:

TraK0: +2

Nie może używać:
Zabójca magów

Miejsce wystąpienia:
Yulur - przywódca wrogiej drużyny z zadania Potenciusza, Przełęcz Małego Zęba


Uwagi: Dość przeciętny pierścień, są lepsze. Choć z braku laku można założyć.
Kinski: Przydatny dla licznej drużyny, kiedy każdy przedmiot jest dość drogocenny. Ja bym dodał od siebie dodatkowy atak na rundę do właściwości - na wzór Icewind Dale. Wtedy gracz zacząłby się zastanawiać, co nosić - ten pierścień czy np. Pierścień ochrony +1. Mała rzecz, a cieszy.

Pierścień Vesine

(ddvesrng)

PARAMETRY:
+5% Odporność na ogień

Może używać:
Vesine

Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Vesine


Uwagi: Pierścień niezdejmowalny. Można by to przeboleć, gdyby premii było więcej, a nie marne 5%.

Pierścień ze sfery wody

(ringrob)

PARAMETRY:
Odporność na zimno: +100%

Może używać:
Robillard

Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Robillarda

Uwagi: Pierścień niezdejmowalny - na szczęście premia do odporności to rekompensuje.

Pierścień Mesjasza

(ringwww)

PARAMETRY:

Zaklęcia: daje 2 dodatkowe zaklęcia 5, 6, 7 i 8 poziomu

Może używać tylko:
Mag

Miejsce wystąpienia:
Madeel, na 2. poziomie Candlekeep, do którego możemy zostać przeniesieni po zabiciu Irenicusa w Piekle


Uwagi: Lepsza wersja Pierścienia czarów z SoA. Zwiększy wachlarz możliwości magów w miotaniu czarów - będzie można rzucić 2 plugawce więcej ;)
Kinski: Dla porównania - Pierścień Czarownika z Item Upgrade (kompatybilny z TDD) dodaje 1 dodatkowy czar poziomów 1-7, ale także premie do KP i rzutów. Ten zaś po 2 dodatkowe czary poziomów 5-8. Ciężki orzech do zgryzienia, co nosić? Najlepiej to i to.