Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Sejmitary, wakizashi i ninja-to

by Philoos


Kryształowy chłód

(aqaticsc)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +3
Specjalne:
50% szansy na zadanie 1K6 obrażeń od zimna
Zabija żywiołaki ognia przy trafieniu
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10

Może używać:
Wodny druid
Inna wybrana profesja druida

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Broń +2. Będzie mógł jej używać wodny druid, a więc Vesine z TDD, ale także zmiennokształtny.
Kinski: Całkiem dobry sejmiar - szybko dostępny i ma przydatne właściwości. Jednak ma jedną zasadniczą wadę, która go dyskredytuje - niewielką używalność. Podsumowując, nic ciekawego.



Światło nocy

(darklite)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3 (+5 przeciwko Elfom i Drowom)
TraK0: +3 (+6 przeciwko Elfom i Drowom)
Specjalne:
+30% odporności na magię
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana Siła: 8

Nie może używać:
Nie-Elf
Kapłan

Miejsce wystąpienia:
Dom herszta piratów w Brynnlaw


Uwagi: Oprócz kapłana broni nie będzie mógł używać też "czysty" mag.
Kinski: Dobra broń i nic więcej. Ma wystarczające, na ogół, umagicznienie i przydatną właściwość (odporność na magię, bo premia przeciwko elfom nie ma znaczenia).



Mroczny sejmitar

(drowbmsc)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +3
Specjalne:
Szybkość broni podwyższona o 3
Typ obrażeń: sieczne
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 12

Może używać:
Wojownik (tylko jednoklasowiec)
Postać chaotyczna

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Sadzawka niedaleko Mazzy, Ruiny świątyni


Uwagi: Zwiększona szybkość oznacza po prostu zmniejszenie opóźnienia.
Kinski: Do walki 2 broniami (np. z Belmem). Poza tym nic ciekawego.



Widmowe ostrze

(moonlite)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3 (+7 przeciwko likantropom, +5 przeciwko nieumarłym)
TraK0: +3 (+7 przeciwko likantropom, +5 przeciwko nieumarłym)

Specjalne:
Odporność na oślepienie
Trzy razy dziennie można rzucić Wykrycie zła

Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8

Nie może używać:
Postać o charakterze złym
Mag
Kapłan
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Grobowiec w jaskini z Errtu, w miejscu potyczki z demonem


Uwagi: Choć broni nie będą mogli używać "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: Dobra broń. Biorąc pod uwagę pomysły autorów i inne bronie przez nich stworzone, można rzec, że ten sejmitar jest wybitnie genialny. To co dla jednych jest szczytem możliwości, dla innych jest standardem. Autorzy TDD nie do końca wiedzą nawet, jaki jest standard. Sad, but true.



Karmazynowa żagiew

(scimflam)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +3
TraK0: +3
Specjalne:
Zapewnia 50% odporności na zimno
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8

Nie może używać:
Mag
Kapłan
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Pojemnik w posągu za Marilith, ostatni loch w Trollowym Brodzie


Uwagi: Choć broni nie będą mogli używać "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: Też mi sztuka, przerobić Żagiew mrozu...



Mężny

(valiant)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K8 +2
TraK0: +3
Specjalne:
Dodatkowy atak na rundę
Typ obrażeń: sieczne
Rodzaj biegłości: sejmitar
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 8

Nie może używać:
Mag
Kapłan
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Bernard (po uwolnieniu Hendaka), Miedziany Diadem


Uwagi: Broń +2. Choć broni nie będą mogli używać "czyści" magowie, to ten problem nie dotyczy wieloklasowców: woj/mag, woj/mag/zło, zło/mag.
Kinski: Razem z Belmem już na początku postać może mieć 5 ataków. W IWD można z Valiantem przejść 3/4 gry. W BG wygląda to trochę inaczej, ale i tak broń jest świetna w swojej prostocie.