Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Sztylety

by Philoos


Poszukiwacz krwi

(bearknfx)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2 (walka wręcz) / 2K4 +3 (rzucony)
TraK0: +2 (walka wręcz) / +5 (rzucony)
Typ obrażeń: Pocisk (kłute)
Właściwości: wraca do ręki właściciela
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczny
Wymagania: Siła 3, Zręczność 18

Może używać:
Nożownik

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Broń o umagicznieniu +3. Dodaje 1 atak/rundę, czego nie ma w opisie. Będzie mógł jej używać również złodziej (także wieloklasowiec), półork lub niziołek.
Kinski: 16000 szt. zł. W przypadku broni dystansowej zadaje obrażenia od pocisków, a nie kłute, a to różnica. Profesja Nożownika jest słaba, bo jest profesją złodzieja, a nie łowcy czy wojownika. Arcymistrzostwo nie dodaje ataków na rundę i taki złodziej będzie miał 2 ataki. Zresztą sztylety i tak mają 2 bazowe ataki na rundę. Jak się chce zachęcić do gry nową podklasą z modyfikacji to się tworzy bronie w wersji FULL VIP, a nie jakiś złom...

Ząb żmii

(daggasp)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +3
TraK0: +5
Specjalne:
50% szans na spowolnienie trucizny
15% szans na atak serca
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła 3

Nie może używać:
Kapłan
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Rezak mistrz broni w wiosce drowów w ramach głównego zadania z Riatavin


Uwagi: Broń +3. 50% szans jest na zadanie obrażeń od trucizny, a nie jej spowolnienie - bez rzutu obronnego, utrata 1 PŻ/sek przez 2 rundy. Atak serca działa też jak trucizna, tyle że zabiera, bagatela, 500 Pż/sek przez 2 rundy, jeśli ofierze nie powiedzie się rzut obronny przeciw czarom z modyfikatorem -2. Efekt ten dodatkowo pomija odporność na magię. Sztyletu nie mogą używać również paladyn i łowca.
Kinski: 18000 szt. zł. Dla zbrojnych wieloklasowców z kilkoma atakami na rundę (Valygar ma 2 punkty biegłości w sztyletach...). Trucizna jest skuteczna na magów (połączyć z Zagłuszaczem czarów), ale także na zbrojnych - np. przerywa ataki.

Ciałowkręt

(delvscue)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2
TraK0: +4
Specjalne:
20% szansa utratę 3 PŻ przez wykrwawienie celu przez kolejne 4 rundy
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Nie może używać:
Kapłan
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Roger Paser, Kanały pod Dzielnicą świątyń


Uwagi: Broń +2. Przed wykrwawieniem (zadaje obrażenia sieczne) nie ma rzutu obronnego i nie chroni odporność na magię.
Kinski: 9000 szt. zł. Nic ciekawego, używać, jeśli nie ma się nic innego. Jakby nie było tej procentowej szansy, to całkiem ładnie by czyścił Kamienne skóry.

Prześladowca drowów

(drowdagx)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 + 2
TraK0: +5
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
1K6 obrażeń kłutych na cios
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Może używać:
Drowi zabójca

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Broń +2. Będzie mógł jej użyć także inny elfi złodziej z TDD, z min. 9 punktami zręczności.
Kinski: 20000 szt. zł. Broń o tyle dobra, że dostępna od razu i dodaje aż 5 pkt. do TraK0. Do sztyletowania średnio się nadaje (reszta sztyletów też) - tylko 1k4 pkt. obrażeń (miecze długie mają 1K8, a katany 1K10!).

Sztylet portali

(plandagg)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +3
TraK0: +4
Specjalne:
15% szansa na Uwięzienie celu przy nieudanym rzucie obronnym przeciw śmierci
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: sztylet
Wymagana: charyzma 12, zręczność 9

Może używać:
Neutralny zabójca i złodziej międzysferowy

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Broń +3. Rzut wykonuje się z karą -2 i przed efektem nie chroni odp. na magię. Sztyletu będzie mógł użyć także inny złodziej z TDD (nie krasnolud i nie gnom).
Kinski: 7500 szt. zł. Do walki 2 broniami, ale Planewalker jest na to za słaby. Ale do czasu znalezienia czegoś ciekawszego od biedy ujdzie.

Ciche ostrze

(silblade)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +2/+6 przeciw dobrym postaciom
TraK0: +2/+6 przeciw dobrym postaciom
Specjalne:
Sztylet może uczynić posiadacza dwa razy dziennie niewidzialnym na jedną turę
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Nie może używać:
Kapłan

Miejsce wystąpienia:
Nagroda od Rady za uratowanie Doków od ataku piratów w ramach głównego zadania w Riatavin


Uwagi: Broń +2. Wszystkie informacje zawarte w opisie.
Kinski: 15000 szt. zł. Warto mieć dla niewidzialności, która w przypadku złodzieja jest arcyprzydatna (stajemy się niewidzialni i cios w plecy kataną). Te dodatkowe premie przeciwko dobrym to „śmiech na sali".

Pacierzowy szpunt

(spinetap)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 + 2
TraK0: +4
Specjalne:
50% szans na dodatkowe 1K6 obrażeń kłutych
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana Siła: 3

Może używać:
Gnom wojownik
Gnom złodziej

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Jedna z szafek w Bractwie Wojowniczek w Ust Natha


Uwagi: Broń +2. Dodatkowe obrażenia kłute występują przy każdym trafieniu (100% szans). Oprócz tego sztylet zapewnia Niewykrywalność.
Kinski: 18200 szt. zł. Tłumaczowi warto postawić wódkę za tego „szpunta"... Niewykrywalność to słaby czar. Używać do czasu znalezienia czegoś lepszego (sztylet jest szybko dostępny). Dla Jansena może?

Sztylet Maga +4

(udagg5a)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K4 +4
TraK0: +4
Premia do zapamiętywania:
+1 1-szo poziomowy czar maga
+1 2-go poziomowy czar maga
+1 3-cio poziomowy czar maga
Premia do klasy pancerza: 2
Premia do odporności:
+3 do rzutów obronnych przeciw czarom
+15% do odporności na magię
Typ obrażeń: kłute
Rodzaj biegłości: sztylet
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 3

Może używać tylko:
Mag (jedno, dwu, & wielo-klasowiec)

Miejsce wystąpienia:
Dom Pertha w Brynnlaw


Uwagi: Zamiast jednego slotu w czarach z 3. poziomu dodaje slot z 4. poziomu.
Kinski: 17000 szt. zł. Świetna broń - wszystko ogólnie jest cacy - niezłe statystyki, przydatne premie. Wkurzać może tylko utrata tych dodatkowych zaklęć przy zmianie broni, ale i na to jest sposób - przed odpoczynkiem ustawiamy czary rzucane zaraz po odpoczynku (czyli o długim działaniu najlepiej - np. Kamienną skórę, Zbroję). Dla Jansena, Imoen lub Adaria (zdwuklasowanego na maga).

Zabójca wampirów

(vhuntz1)

Obrażenia: 1k10 +2
Specjalne:
25% szansy na zabicie wampira jednym ciosem

Może używać:
Łowca wampirów

Miejsce wystąpienia:
Tworzy go łowca wampirów


Uwagi: Broń +2. Działa przez 4 rundy. Będzie mógł go użyć inny wojownik (także wieloklasowiec).
Kinski: Wekiera zniszczeń skuteczniejsza i przydatniejsza. Jeśli zbrojny nie ma biegłości w sztyletach, to nie ma sobie co zawracać tym „kołkiem" gitary.