Kaplani Oghmy - Clerics of Oghma

The Darkest Day



Wekiery

by Philoos


Rozżarzona wekiera ognia

(amaunmac)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 2 (+5 przeciw istotom zimna i lodu)
TraK0: +3 (+6 przeciw istotom zimna i lodu)
Specjalne: 50% szansa na zadanie 1K4 obrażeń od ognia
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10

Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Świątynia Waukeen w Calimporcie


Uwagi: Broń +2. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: 14000 szt. zł. Plusem tej wekiery jest dostępność i obrażenia od żywiołów. Dodatkowe obrażenia przeciwko przeciwnikom w opisie nie mają właściwie znaczenia, bo dotyczą niewielu istot (o ile takie istnieją). Wbrew pozorom nie dotyczą np. Lodowych salamander czy trolli albo żywiołaków ognia (które należą do "olbrzymów").

Trzy białe gołębice

(doves)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +3
Specjalne:
Zadaje podwójne obrażenia nieumarłym i istotom ze sfer zewnętrznych
Nieumarli:
1-4 kostki: Automatycznie zniszczeni
5 kostek: 95% szansa na zniszczenie
6 kostek: 80%
7 kostek: 65%
8-9 kostek: 50%
10 kostek: 35%
11+ kostek: 20%
Istoty ze sfer zewnętrznych:
5% szansa na zniszczenie
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10

Nie może używać:
Postać o złym charakterze
Druid
Mag
Złodziej
Mnich

Miejsce wystąpienia:
Madeel, na 2. poziomie Candlekeep, do którego możemy zostać przeniesieni po zabiciu Irenicusa w Piekle


Uwagi: Umagicznienie broni to +4. Właściwości specjalne nie działają...
Kinski: 30000 szt. zł. W przypadku, jeśli zainstalowano Tortured Souls mogą pojawić się niekompatybilności - bo ta modyfikacja też dodaje tę broń. Tylko że działa jak Kościana maczuga +2, +3 przeciw nieumarłym. Istotna jest kolejność instalacji. Poza tym Wekiera zniszczeń +2 lepsza (zakładając, że efekty TBG działają) - nie ma procentowych szans, tylko rzut obronny -4, chroni przed wyssaniem energii i ma większe umagiczenienie, bo +5.

Wekiera wiary

(faithmce)

PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Specjalne:
Błogosławi posiadacza i jego kompanów
+1 do wszystkich rzutów obronnych
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana mądrość: 9

Może używać:
Obrońca Wiary i niektóre z pozostałych podklas kapłanów

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem


Uwagi: Błogosławieństwo z przedmiotu (po założeniu) ma stały efekt, działa też na drużynę: +2 do rzutów obronnych i +2 do TraK0. Wekiery będą mogli używać inni kapłani o dobrym charakterze, ale tylko z modu, oprócz elfów i półelfów.
Kinski: 14500 szt. zł. Błogosławieństwo działa jak Błogosławieństwo, z tym, że o dwukrotnej mocy. Premie nie są wliczane bezpośrednio do statystyk. Obrońca wiary to żenująco słaba podklasa. Wekiery mogą używać kapłani o określonym charakterze chaotyczni, dobrzy, praworządni i neutralni) oraz rasie (nie elfy i nie półelfy), w tym kapłan/łowca. Opóźnienie broni wynosi 7. Ze względu na braki wekier w grze - nada się - trzyma jakiś minimalny poziom ;-).

Wekiera Mongovia

(mongovia)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +3
Specjalne:
W przypadku celnego trafienia istnieje 20% szans na Uwięzienie celu, rzut obronny przeciw czarom -2 neguje
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10

Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Kuźnia Edheldora, Riatavin


Uwagi: Umagicznienie broni to +4. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło, woj/mag/kap, kap/mag, kap/zło.
Kinski: 22500 szt. zł. Używać, jeśli ma się Uwolnienie i 3-4 ataki. Po Uwięzieniu dostajemy punkty doświadczenia, po czym rzucamy Uwolnienie i od nowa Polska ludowa... Nie stosować na bossów, bo na ogół są odporni.

Strażnik sfer

(plangard)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +2 (+5 przeciwko stworzeniom z innych sfer: demonom, żywiołakom, diabelstwom, Githyanki, etc.)
TraK0: +2 (+5 przeciwko stworzeniom z innych sfer: demonom, żywiołakom, diabelstwom, Githyanki, etc.)
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10

Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt

Miejsce wystąpienia:
Ribald, Targ Przygód


Uwagi: Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło, woj/mag/kap, kap/mag, kap/zło.
Kinski: 15000 szt. zł. No tak, ale część żywiołaków i demonów jest odporna na bronie +2, więc ta nie podziała, bo w takich przypadkach brane jest pod uwagę podstawowe umagicznienie, czyli tutaj +2.

Szafirowa wekiera

(saphirex)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 + 3 (+4 umagicznienie)
TraK0: +3
Specjalne:
Zapewnia 15% odporności na ogień, lód, elektryczność i magię
10% szans na ogłuszenie celu na 3 rundy
Może być używana przez klasy, które nie używają metalu; wekiera jest wykonana z szafiru
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10

Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich

Miejsce wystąpienia:
Carval w jednym z namiotów, Purskal


Uwagi: Ogłuszenie pomija odporność na magię i nie ma przeciw niemu rzutu obronnego. Choć broni nie mogą używać "czyści" magowie i złodzieje, to to ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło, woj/mag/kap, kap/mag, kap/zło.
Kinski: 16900 szt. zł. Ogólnie w porządku i broń na poziomie - nie jest jakaś rewelacyjna czy unikatowa na miarę np. Wekiery zniszczeń, ale właściwości są przydatne, szczególnie gdy połączy się je z jakąś Tarczą ze smoczych łusek i Hełmem ochrony - tak, żeby ostatecznie odporność na żywioły przekroczyła 50%. To, że jest z szafiru nie ma znaczenia - w grze jest jedna profesja, która nie może używać metalowych broni - Władca zwierząt, z czego jako że jest to podklasa druida, to nie może używać wekier...

Chora Rachuba

(tybbmace)

PARAMETRY:

Obrażenia: 1K6 +3
TraK0: +3
Specjalne:
10% szansy na wywołanie choroby u ofiary na 2, 3 lub 4 rundy, bez możliwości rzutu obronnego
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana wiedza: 9

Może używać:
Kapłan o złym charakterze

Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Skrzynia w pomieszczeniu z Gaalem, Kult Niewidzącego Oka


Uwagi: Choroba może trwać nie 2, 3 lub 4 rundy, a odpowiednio 7, 13 i 20 sekund. Omija odporność na magię i zabiera 1PŻ/sek.
Kinski: 14000 szt. zł. Dobra na początku, do czasu zdobycia maczugi Czarna Krew - 10% szans a pewne obrażenia od kwasu to ogromna różnica.