Wlocznie
Wysysacz krwi
(drawer)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6: +3
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
15% szansa na uleczenie 8 PŻ i uzyskanie +1 do siły na okres 5 rund
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać:
Postać o złym charakterze
Nie może używać:
Kapłan
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Kupiec w "Morskiej Zdobyczy" w Dokach
Yulur - przywódca wrogiej drużyny z zadania Potenciusza, Przełęcz Małego Zęba
Uwagi: Mimo że złodzieje i magowie nie mogą używać tej broni, to takie ograniczenie nie dotyczy wieloklasowców: woj/zło, woj/mag, woj/mag/zło.
Kinski: Trochę za mało procentów. Ale sam pomysł jest jak najbardziej ok. 15% nie jest tak mało, jakby się mogło wydawać. Przy kilku atakach starczy. Tylko kto będzie jej używał. Kivan? Valygar? Ten pierwszy ma najwięcej punktów biegłości w długich łukach (do tego 2 punkty w stylu walki 2 broniami). Drugi zaś jakoś bardziej pasuje do 2 katan... Włócznie dodawane przez mod i tak są bardziej interesujące niż w Cieniach Amn, ale trudno powiedzieć, żeby zachęcały do stworzenia postaci specjalnie z biegłością w tym typie broni.

Włócznia niebios
(heavenst)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +2
TraK0: +3
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
50% szansa na zadanie dodatkowych 1K4 obrażeń od elektryczności
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać:
Druid
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń ma umagicznienie +2.
Kinski: Tylko +2. Ulepszona wersja znanej wszem i wobec Włóczni zimorodka. Tyle tylko, że Włócznia niebios ma zbyt pompatyczną nazwę. Oczywiście w tym przypadku nie powinno być 50% tylko 100. I nie 1k4, tylko co najmniej 1k10. Włócznia jednorożca lepsza (nawet nie ta Ulepszona z Item Upgrade).

Włócznia świętego dębu
(justsper)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +2
Typ obrażeń: kłute
Specjalne:
25% szansa na zadanie dodatkowych 1K4 kłutych obrażeń
Gwarantuje 15% odporności na magię
Rodzaj biegłości: włócznia
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 5
Może używać:
Sędzia
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Broń ma umagicznienie +4. Z włóczni będzie mógł skorzystać także druid i druid/wojownik.
Kinski: Skoro druid/wojownik, to Jaheira, ale ona nie ma biegłości we włóczniach, szkoda. Jedna uwaga - moim zdaniem autorzy wyszli z błędnego założenia dodawania do przedmiotów różnego rodzaju procentowych szans. To, co się sprawdza w IceWind Dale, niekoniecznie sprawdzi się w Cieniach Amn i TDD. Warto zauważyć jedną rzecz - w podstawowej wersji takich przedmiotów jest stosunkowo mało (prawie wszystkie - o ile nie wszystkie - bazują na rzutach i odpowiednich premiach i karach do nich). Coś w tym musi być. Wracając do meritum... W sumie, jedna z lepszych włóczni i broni, jeśli chodzi o początek gry (gdzieś do półmetka). Zamiast tych 25% 1k4 wolałbym dodatkowe pół ataku na rundę, a najlepiej 1.