Xzar

Imię:
Xzar
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Klasa: Mag (Nekromanta)
Charakter: Chaotyczny zły
Cechy:
Siła: 10
Zręczność: 15
Kondycja: 10
Inteligencja: 18
Mądrość: 14
Charyzma: 14
Poziom: 13
TraK0: 16
Liczba ataków: 1
Klasa pancerza: 7
Punkty życia: 36
Rzuty obronne:
Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
Berła/Różdżki/Laski: 7
Petryfikacja/Polimorfia: 9
Zionięcie: 11
Czary: 8
Biegłości:
Sztylet +
Kij +
Proca +
Wrodzone odporności:
brak
Przedmioty:
Szata złego arcymaga (niezidentyfikowana, nieupuszczalna)
Bransolety ochrony KP 6 (niezidentyfikowane)
Kij-włócznia +2 (niezidentyfikowany)
Zwoje:
Spowolnienie ruchów
Wampiryczne dotknięcie
Przyjaciele
Czary z TDD w księdze maga:
Płonąca krew Beltyna
Dostępność: SoA
Romans: brak
Krótka charakterystyka postaci: Podobnie jak w BG1, tak i w TDD tworzy nierozłączną (teoretycznie przynajmniej) parę z Montaronem. Do przyłączenia po wykonaniu dla niego zadania z przyniesieniem ptaszka Harfiarzy ;) Jest nekromantą, a więc jako szkołę przeciwną posiada Iluzje - boli trochę utrata możliwości rzucania przydatnych zaklęć z tej szkoły, choć z drugiej strony nie ma ich wiele (do tego nie wiedzieć czemu Xzar ma w swej księdze maga zapisane Lustrzane odbicia i Drzwi z cienia). Posiada przedmioty znane z BG2, pewną niedogodnością może być brak możliwości zmiany Szaty złego arcymaga (+1 do rzutów obronnych, +5% do odporności na magię) na inną. Xzar jest postacią ugłosowioną - polskie głosy zapożyczone z BG1.
Questy *Możliwe spoilery!!* : Po zabiciu przez Harfiarkę Lucetię klonu Xzara, teleportuje się prawdziwy nekromanta i zaoferuje swe towarzystwo (trzeba jednak później uratować i przyłączyć Montarona- więcej info w jego osobistym zadaniu). W 4-5 dni od przyłączenia Lucetia wspierana przez grupę magów, zirytowana wcześniejszym niepowodzeniem, ponownie pojawi się z zamiarem zabicia Xzara. Na zamiarze powinno się skończyć ;)

Oceny i opinie:
Kinski: Zaletą jest też to, że zawsze przyłącza się na 13. poziomie. Może rzucać wspomniane iluzje (oczywiście, łączymy je z Niepodatnością na czary/Poznanie), jest ugłosowiony, ma zgrabnie zrobione zadanie (właściwie dokończone i to dodane z Lucetią). I... więcej grzechów nie pamiętam ;-] Nie ma to jak chaotyczny zły nekromanta. Takie postacie świetnie nadają się do naprawdę wrednych ekip. Niestety jest kilka ale. O ile do statsów nie ma się co czepiać, to pakowanie w NPC nieupuszczalnych przedmiotów jest już trochę irytujące. Jeszcze można to zrozumieć np. u Edwina (też chaotyczny zły mag "specjalista"). Jego "rodowy kamień" dodaje po 2 czary każdego poziomu i w jakiś sposób rekompensuje niemożność nałożenia Amuletu mocy. W przypadku Xzara co komu po zwykłej Szacie złego arcymaga i braku noszenia Szaty Vekny (w grze są dwie sztuki)? Pocieszające jest, że lepszy rydz niż nic. Jeśli chodzi o specjalizację Xzara, to jest to kwestia odpowiedzi sobie na pytanie - które czary są przydatniejsze - ze szkoły nekromancji czy iluzji. I nie chodzi tu tylko o Lustrzane i Drzwi z cienia, ale przede wszystkim o Projekcję duplikatu i Mamidło, z którymi można chyba bardziej namieszać (m.in. brak limitu przywoływanych stworków) niż Plugawym uwiądem (długi czas rzucania, bo aż 8) i Słowem mocy: giń (większość silniejszych przeciwników jest odporna). Jego nierozłączność z Montaronem to także kwestia wyboru. Złodziei w grze nie brakuje. Monty jest zawadiaką i zarazem niziołkiem, więc będzie miał największe premie do umiejętności złodziejskich ze względu na rasę. Zawadiaka jednak nie dorówna zbrojnemu w walce i zbyt długo trzeba czekać, żeby mógł walczyć wręcz. W dodatku "konkurencja nie śpi" - Adario jest także złym złodziejem - dla odmiany - zabójcą i można go dwuklasować na maga, co wyjaśnia wszystko (na korzyść Adaria).