Zbroje
Zbroja umarłych +3
(ardeadx)
Typ zbroi:
Skórzana ćwiekowana
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 4
Specjalne:
Niewrażliwość na wszelkie formy dominacji i zauroczeń
Premia +2 do rzutów przeciw śmierci
Raz dziennie rzuca Wizje Bólu (ofiara traci 25 punktów życia i jeśli nie powiedzie mu się rzut obronny przeciw śmierci doświadcza okropnych halucynacji, które odbierają jej zdrowe zmysły i duszę. Rzucający czar zyska chwilowo 10 punktów życia - tak jakby wchłonął utraconą duszę ofiary)
Nie może używać:
Mag
Mnich
Zmiennokształtny
Mściciel
Kensai
Istota o dobrym charakterze
Miejsce wystąpienia:
Skrzynia zabezpieczona pułapką na 2. poziomie jaskini w Trollowych Górach
Uwagi: Jako zbroja skórzana ćwiekowana zapewnia premie +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 do KP przeciw broniom siecznym. Zbroja traktowana jest jako magiczna, więc nie będzie można założyć jednocześnie innych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów. Choć "czysty" mag jej nie założy, to wieloklasowcy z tą klasą już będą mogli ją nosić, ale nie będą mogli rzucać czarów.
Kinski: Oczywiście, ograniczenie nienoszenia ze sobą magicznych przedmiotów to durność nad durnościami. Ten, kto to wymyślił, nadaje się do ochrony używanych nocników lub sadzenia rzepy... Instalujemy Ease of Use i po klopocie. Ilość dodatkowych pancerzy mówi sam za siebie - jest to chyba najbardziej liczna grupa bonusów. Bardzo dobra zbroja - odporność na uroki to podstawa (ach te wampiry i inne urokliwe tałatajstwo...). Pancerz w sam raz - nie za przegięty, nie za słaby. Wizje Bólu mogą zabić, jeśli rzut obronny przeciwko śmierci się nie uda. To taka wariacja na temat Palca śmierci.

Skąpany we krwi
(blood)
Typ zbroi:
Płytowa
PARAMETRY:
Klasa pancerza: -1
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Mag
Złodziej
Druid
Bard
Łucznik
Tropiciel
Barbarzyńca
Władca zwierząt
Kensai
Mnich
Miejsce wystąpienia:
Zwłoki Thornkara na 2. poziomie kopalni w Purskal
Jeden ze stosów z czaszkami w kryjówce banshee w ramach głównego zadania z Riatavin
Uwagi: Jako zbroja płytowa zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości skorzystania z umiejętności złodziejskich i rzucania czarów.
Kinski: Ktoś pamięta Fleezuma z IceWind Dale? To ten napakowany ochroniarz Makretha. Tak czy inaczej, Łuska Czerwonego Smoka lepsza. Sama premia do KP to połowiczny sukces. Te +2 czy -2 do KP nie gra większej roli (szczególnie jeśli poziom trudności jest „szaleńczy"). O ile ktoś nie wyjdzie z założenia, że lepiej mieć niż nie mieć.

Mirathar
(bsingchn)
Typ zbroi:
Kolczuga
PARAMETRY:
Klasa pancerza: 4
Premia KP przeciw obrażeniom siecznym: +4
Kara KP przeciw obrażeniom obuchowym: -2
Specjalne:
Gwarantuje 25% Odporności na magię
Przyspiesza rzucanie zaklęć
Może używać:
Pieśniarz klingi
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Gwarantuje znaczy tutaj, że dodaje 25% odp. na magię. Skraca czas rzucania czarów o 3. Silna konkurencja dla szaty Vekny. Kolczugę założy także elfi wojownik i woj/mag z minimalnymi cechami: siła - 13, zręczność - 15, kondycja - 13, inteligencja - 15.
Kinski: W przypadku grania elfim wojownikiem/magiem ta kolczuga bije na głowę Szatę Vekny. Czysty wojownik i tak nie będzie korzystał z przyspieszenia rzucania czarów (pomijając zdolności specjalne...). Dodać wypada, że mogą ją nosić barbarzyńcy (elfi). Unikatowy przedmiot - dobrze pomyślany. Kary dla maga nieistotne - ochronę i tak zapewni mu Kamienna skóra, Ochrona przed Magiczną Bronią czy Opończe... Biorąc jeszcze pod uwagę dostępność na początku - praktycznie same zalety. Ładnie barwi na różowo-fioletowy kolorek.

Zbroja Celebrosa
(celebros)
Typ zbroi:
Kolczuga
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 2
Specjalne:
Noszący jest odporny na zmęczenie
+1 do Charyzmy
Wymagana siła: 8
Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Zmiennokształtny
Kensai
Tropiciel
Łucznik
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Stół w pomieszczeniu z Tazokiem, Jaskinia Firkraaga
Uwagi: Zbroja zapewnia premię +1 do KP przeciwko broniom kłutym i pociskom oraz +2 do KP przeciwko broniom obuchowym (powinna być kara). Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości korzystania z umiejętności złodziejskich i rzucania czarów.
Kinski: W IceWind Dale była to Zbroja łuskowa Ogiena, w Cieniach Amn Celebrosa. Można i tak. Taka sobie - to charakteryzuje tę „blachę". Nie jest zbyt potężna, ale i nie jest zbyt słaba. Odporność na zmęczenie to świetna zaleta w IWD (zmęczenie = spore kary do TraK0), w Cieniach Amn niekoniecznie. +1 do Charyzmy to śmiech na sali. Zostaje więc KP: 2. Biorąc pod uwagę łatwą dostępność pełnych zbroi płytowych KP: 1 czy 0, to KP: 2 nie jest czymś godnym uwagi. Mroczna zbroja ma KP: 2, ale dodaje przynajmniej 20% odporności na ogień. Celebros ma jedną zaletę - można ją opylić u kupca.

Zbroja płytowa żarzenia
(flamplat)
Typ zbroi:
Płytowa
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 0
Specjalne:
Zbroja losowo zadaje 1K6 obrażeń od ognia każdemu kto uderzy jej właściciela
Gwarantuje 75% odporności na ogień
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Łucznik
Tropiciel
Barbarzyńca
Władca zwierząt
Kensai
Miejsce wystąpienia:
Kuźnia Edheldora, Riatavin
Uwagi: Efekt dodatkowych obrażeń nie działa. Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości korzystania z umiejętności złodziejskich i rzucania czarów.
Kinski: Podobna do Zbroi skórzanej ćwiekowanej Cierni +6. Efekt losowych obrażeń nie działa. Takiż to los. Bardzo ładnie zabarwia postać na karminowoczerwony kolor. Bardzo dobra Klasa Pancerza i jeszcze lepsza odporność na ogień czynią z tej „płyty" godny uwagi przedmiot. Warto w niej trochę poszwendać się po Faerunie.

Chwała utrapienia
(glory)
Typ zbroi:
Pełna płytowa
PARAMETRY:
Klasa pancerza: -3
Specjalne:
Maksymalna ilość punktów życia postaci zostaje zredukowana o 25%
Zapewnia noszącemu ją 10% odporności na obrażenia cięte, kłute, obuchowe i strzeleckie
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Postać o charakterze złym lub neutralnym
Druid
Mag
Złodziej
Bard
Mnich
Łucznik
Tropiciel
Barbarzyńca
Władca zwierząt
Kensai
Miejsce wystąpienia:
Wroga drużyna na południu Kniei Mir
Uwagi: Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości korzystania z umiejętności złodziejskich i rzucania czarów.
Kinski: W IWD nazywała się Chwała utrapienia. Ma chyba najniższe umagicznienie KP: -3, a to to już nie byle co. Oczywiście, jeśli dla kogoś jest problemem polepszenie Klasy Pancerza. 1/4 punktów życia mniej za marne 10% odporności na obrażenia? Bez jaj. I co tu człowiek ma robić - nosić czy nie nosić - oto jest pytanie. Nosił wilk razy kilka i wiecie co dalej...

Błogosławieństwo żywota
(healclck)
Typ zbroi:
Płytowa
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 2
Zapewnia właścicielowi efekt śpiewu oraz premię +2 do rzutów obronnych przeciw śmierci
Mogą używać:
Uzdrowiciele
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Efekt śpiewu nie działa.
Kinski: Kto to tłumaczył? Niech ktoś zmieni tę napuszoną nazwę. Efekt śpiewu? To chyba także kwestia tłumaczenia. Chodzi o Psalm. Efekt działa, tyle tylko, że skutki nie są wliczane bezpośrednio do statystyk, a do rzutów (podobnie Ochrona przed złem). Szatę mogą nosić uzdrowiciele (minimum 17 mądrości i 16 kondycji, nie-niziołek i nie-elf, kapłan i barbarzyńca, praworządny dobry). Na początek styknie...

Lodowa zbroja płytowa
(iceplat)
Typ zbroi:
Płytowa
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 0
Specjalne:
Zapewnia 100% odporności na zimno
Zapewnia 40% odporności na ogień
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Bard
Mnich
Łucznik
Tropiciel
Barbarzyńca
Władca zwierząt
Kensai
Miejsce wystąpienia:
Nagroda od Ornamusa za uratowanie króla barbarzyńców w Trollowych Górach
Uwagi: Odporność na zimno ustalana jest na poziomie 100%, natomiast na ogień dodawana do wcześniejszej wartości. Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości korzystania z umiejętności złodziejskich i rzucania czarów.
Kinski: Fajny pancerzyk, co więcej, nawet za fajny. Porównywalna do Zbroi Łuskowej Białego Smoka (dostępna dopiero w Tronie Bhaala). Połączyć ją z lodową magią Robillarda i będzie ok (wojownik do przodu, a mag z tyłu pakuje lodowymi czarami, Otilukami i wszystkim innym, co fabryka dała).

Pancerz "Zimowego króla"
(king)
Typ zbroi:
Płytowa
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 3
Specjalne:
+35% do odporności na zimno i ogień
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Bard
Mag
Złodziej
Mnich
Zmiennokształtny
Mściciel
Tropiciel
Łucznik
Kensai
Miejsce wystąpienia:
Leży na stole naprzeciw cel, jaskinia w Trollowym Brodzie
Uwagi: Jako zbroja płytowa zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości korzystania z umiejętności złodziejskich i rzucania czarów.
Kinski: Stary znajomy z IceWind Dale. Razem z Tarczą ze smoczych Łusek będzie 50% resów na zimno i ogień. Kapłan rzuca Odporność na ogień/zimno na wojownika, który leci do przodu, a z tyłu mag wali Ognistymi kulami, Lodowymi nawałnicami, etc. Dobra zbroja, po prostu - w sam raz. „Ładną masz zbroję, kochanie..."

Łuska błękitnego smoka
(platblue)
Typ zbroi:
Skórzana ćwiekowana
PARAMETRY:
Klasa pancerza: 1
Specjalne:
+50% do odporności na zimno
Wymagana siła: 6
Nie może używać:
Mag
Mnich
Kensai
Zmiennokształtny
Mściciel
Miejsce wystąpienia:
Do wykucia u kowala z Riatavin z łusek Tapanscara
Uwagi: Zapewnia premie +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 do KP przeciw broniom siecznym. Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie, to ich wieloklasowcy już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości rzucania czarów. Zbroja traktowana jest jako magiczna, więc nie będzie można założyć jednocześnie innych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów.
Kinski: Jak pamiętam, można ją zdobyć po zabiciu Błękitnego smoka. Good item. To zbroja skórzana, więc będą ją mogli nosić niemal wszyscy NPC. Zimna w Cieniach Amn i TDD trochę jest (Irenicus ładuje w nas Stożkami zimna, inni magowie też). Mikstura odporności na zimno, czar kapłana i voila - mamy 100% odporności na zimno. A mag (Robillard) z tyłu pakuje Zamrażającą chmurę czy coś w tym stylu.

Zbroja Samuraja
(samarmx1)
Typ zbroi:
Skórzana
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 2
Specjalne:
+1 do Zręczności
Może używać:
Samuraj
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Uwagi: Nosząc ją otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Oprócz samuraja zbroję będą mogli założyć także łowca (i inne jego podklasy) oraz łowca/kapłan o zręczności nie mniejszej od 17. Zbroja traktowana jest jako magiczna, więc nie będzie można założyć jednocześnie innych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów.
Kinski: Te przedmioty specjalnie dla samuraja może nosić np. Kivan. Ale czy zbroję też? Nie pamiętam. Dodatkowa premia do zręczności polepszy atak dystansowy i KP (o ile przekroczy „modyfikatory graniczne"). Dobry przedmiot, szyty na miarę, że tak powiem - nie za mocny, nie za słaby.

Zbroja mistrza miecza
(shar20)
Typ zbroi:
Skórzana ćwiekowana
PARAMETRY:
Klasa pancerza: 0
Specjalne:
Odporność na magię unieruchomień
Wymagana siła: 6
Może używać:
Shar-Teel
Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Shar-Teel
Uwagi: Zbroja posiada umagicznienie (+3), więc nie będzie można założyć jednocześnie innych magicznych pierścieni/płaszczy/amuletów. Jej waga jest równa 0 (słownie: zero). Chroni przed unieruchomieniem, ogłuszeniem i spowolnieniem. Niezdejmowalna.

Pancerz Czarnego Łabędzia
(swanarm)
Typ zbroi:
Płytowa
PARAMETRY:
Klasa Pancerza: 1
Charyzma: +1
Specjalne:
+10% do odporności na ogień
+10% do odporności na zimno
+10% do odporności na elektryczność
+10% do odporności na kwas
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Bard
Druid
Mag
Złodziej
Łucznik
Tropiciel
Barbarzyńca
Władca zwierząt
Kensai
Mnich
Miejsce wystąpienia:
Kupiec Duergar w południowo zachodniej części Podmroku
Uwagi: Jako zbroja płytowa zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Mimo że ze zbroi nie będą mogli skorzystać "czyści" magowie i złodzieje, to ich wieloklasowcy (oprócz mag/zło) już będą mogli ją nosić, jednak kosztem utraty możliwości korzystania z umiejętności złodziejskich i rzucania czarów.
Kinski: „Łabądek" jest jedną z najlepszych zbroi w IceWind Dale. W TDD też. Trochę waży to żelastwo, przeznaczona głównie dla zbrojnych i kapłanów, czyli całkiem pokaźna liczba NPC-ów będzie mogła ją nosić (z Korganem na czele). Premia do Charyzmy to badziew...

Skóra trolla
(trollarm)
Typ zbroi:
Pełna płytowa
PARAMETRY:
Klasa pancerza: -2
Wymagana siła: 9
Specjalne:
+70% do odporności na zimno
-15% do odporności na ogień i kwas
-2 do Charyzmy
Może używać:
Postać o charakterze chaotycznym
Wojownik
Kapłan
Łowca
Paladyn
Miejsce wystąpienia:
Bernard, Miedziany Diadem
Jeden z pojemników w jaskini z demonem Errtu, do której wysyła nas Alustriel z Easthaven
Uwagi: Zbroja daje dodatkowo premie +3 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +4 do KP przeciw broniom siecznym. Paladyn nie może jej używać ze względu na ograniczenie charakteru (praworządny dobry). Założyć za to będą ją mogli wieloklasowcy z klasami wojownika lub/i kapłana (oprócz woj/zło).
Kinski: Dziwny przedmiot i dość kłopotliwy, bo stawia trudne, hamletowskie pytanie - nosić czy nie nosić. Wybór zostawiam bez odpowiedzi, choć zaznaczę, że od razu ją sprzedałem.