Uwagi: Cena: 1300 szt. zł. Zwój można kupić u Zakapturzonego Alchemika (ma 1 sztukę). Czar ze zwoju może rzucić także mistrz zauroczeń (ale do księgi go nie wpisze). Czar trwa 3 rundy i w każdej rundzie zadaje obrażenia osobom znajdującym się w obszarze działania. Przed obrażeniami obuchowymi chroni rzut przeciw czarom z modyfikatorem -4, natomiast przed obrażeniami kłutymi (jeśli wystąpią) nie chroni ani rzut, ani odporność na magię.
L`f: W opisie oczywiście masa bzdur - nieprawdziwe informacje o czasie działania (naprawdę 3 rundy), rzucie obronnym, błędnie jest podany też zasięg (w rzeczywistości 17 metrów) i czas rzucania czaru (6, a nie 7). Nie zmienia to faktu, że jest to świetny czar ofensywny, porównywalny z takim Rojem meteorów z 9.(!) poziomu. W ogóle mam wrażenie, że zły dobór poziomów to jedna z większych bolączek tych "kolorowych" czarów - na 4. poziomie mamy Srebrny żywot, który w obecnym kształcie nadawałby się raczej na poziom 2. (a i wtedy byłby mało użyteczny), na 5. poziomie zaś dostajemy czar, który powinien znaleźć się w okolicach 7.-8. poziomu. Rzucanego ze zwoju deszczu nie można wycentrować w wybranym punkcie na obszarze, a jedynie na innej istocie. Te 6 obrażeń kłutych to raczej taki miły dodatek, bo i tak rzadko kiedy się trafiają. Rzut przeciwko głównemu efektowi jest wykonywany ze sporą karą, bo aż -4, więc wielu wrogów nie uniknie obrażeń, a jest czego unikać - przez 3 rundy przy wszystkich nieudanych rzutach deszcz może zadać do 120-140 punktów obrażeń. Wielkie osłabienie, Pajęczyna, deszczyk i jazda. Nieźle będzie się sprawdzać przeciwko grupom średniaków, po dwóch-trzech rundach zostaną z nich mokre plamy. Należy pamiętać, że czar zadaje obrażenia obuchowe i kłute, więc chroni przed nimi Kamienna skóra. Zaklęcie rani wszystkich, nie tylko wrogów - lepiej więc drużynkę trzymać z dala od deszczu.
|