Luki
Długi łuk refleksyjny +4: Obrońca
(bowhamm)
PARAMETRY:
Obrażenia: +4 (pociski)
TraK0: +4
Specjalne:
4 ataki na rundę
+2 do KP
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana zręczność: 17
Wymagana siła: 17
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Bard
Mnich
Kensai
Kawaler
Miejsce wystąpienia:
Joluv, Miedziany Diadem
Uwagi: Cena: 37000. Maksymalne przegięcie...
Kinski: Wymaga 17 siły i zręczności. Umagicznienie, jak w nazwie, czyli +4. Mnie tam zawsze wkurzają te łuki z Cieni Amn - jeśli ma 3 ataki, to dziadowskie umagicznienie, jeśli dobre umagicznienie, to tylko 2 ataki. Obrońca to przedmiot na miarę unikatu, choć premia do obrażeń jest trochę zbędna (łowca na 13 poziomie będzie miał nim 5 ataków przy 1 punkcie biegłości w długich łukach). Ale w końcu coś porządnego, a nie jakieś wystrugane wykałaczki.

Czarny łuk
(blckbow)
PARAMETRY:
Obrażenia: +3
TraK0: +4
Specjalne:
+2 ataki na rundę
Rodzaj biegłości: długi łuk
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Nie może używać:
Druid
Kapłan
Mag
Złodziej
Mnich
Kensai
Kawaler
Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Valygara
Uwagi: Cena: 31440. Wymaga 12 siły
Kinski: Umagicznienie +3, dopiero w 6 wersji to naprawiono. Akurat w przypadku łuków i w ogóle broni dystansowych nie jest to jakiś kłopot, chyba że trafi się na jakiegoś wrednego przeciwnika typu Kangaxx czy magowie chroniący się Opończami. Nie dodaje 2 ataków na rundę, daje 2 ataki na rundę (standardowo, tak samo w innych łukach).