TT0102 - Wyspa, II
Kiedy wreszcie opuścimy podziemny kompleks należący do Nakanishich, czeka nas małe spotkanie. W zależności od wcześniejszych wyborów pojawią się:
1. Jeśli zdecydowaliśmy się na drogę pokojową - Aino i Najoki (oraz Saemon).
2. Jeśli wybraliśmy eliminację Nakanishich - Aino (oraz Saemon).
Skład jest niezależny od wyboru strony w 3 rozdziale, o ile mamy w drużynie Sime - jeśli jej nie przyłączyliśmy, również i ona się pojawi.
W przypadku pierwszego rozwiązania oboje udziela błogosławieństwa jedynym żyjącym przedstawicielom swoich rodów, w przypadku opcji drugiej okaże się, że stary był łaskaw się omylić - masowy mord Nakanishich nie przyniósł spodziewanych rezultatów i następnego dnia cała zabawa dla nich zacznie się od nowa. To jednak nas już nie dotyczy - Aino da nam mapy morskie, więc możemy opuścić to przeklęte miejsce. Takie rozwiązanie konfliktu nie usatysfakcjonuje Yoshimo, któremu zmieni się charakter - na chaotyczny zły, jednak wyruszy z nami w dalszą drogę. Teraz pozostaje nam porozmawiać z naszym kapitanem i powrócić do naszego świata.

W tym przypadku nie ma wiele do rozpisywania się, na planszy nie ma żadnych schowków, przeciwników itd. Sama plansza stanowi fragment południowego Wybrzeża Mieczy z BG (AR3600), jest przycięta w pionie, przez co odbiega od standardów map w grze.