Wekiery
Miłość czarnej Bess
(bess)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1k6 + 4
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
10% wszystkich trafień sprawia, że ofiara traci 4 punkty Szczęścia
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 10
Nie może używać:
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Chromatyczny smok/Dalhaleitkazyyr
Anomen
Uwagi: Cena: 5100. Wymaga 28 wiedzy do identyfikacji. Umagicznienie: +3.
Kinski: Nie określono biegłości, to już kolejny raz. Poza tym, co to, kurna, ma być?! 10% to są jakieś jaja, a -4 do Szczęścia to nawet tak wielkie jaja, że na pewno strusie. Totalna pomyłka. W IWD też był to bezużyteczny badziew, ale w Cieniach Amn o już w ogóle złom. Poza tym Władca zwierząt i Mnich mogą jej używać, ale po co?
morgan: Co do miejsca występowania i dostępności - dostać możemy ją (w standardowej, nierasowanej grze) tylko w przypadku romansu z Sime (może wydumali, że jest lepsza, od którejś z jej ekwipunku) ewentualnie, gdy gramy z Anomenem (to chyba miała być taka nagroda za udręki z tymże;)...

Obietnica Selune
(simace1)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1K6 +4
TraK0: +3
Typ obrażeń: obuchowe
Specjalne:
podwójne obrażenia przeciw nieumarłym i istotom ze sfer zewnętrznych
Nieumarli:
1-4 kostki: automatycznie niszczeni
5 kostek: 95% szansa na zniszczenie
6 kostek: 80%
7 kostek: 65%
8-9 kostek: 50%
10 kostek: 35%
11+ kostek: 20%
Istoty ze sfer zewnętrznych:
5% szansa na zniszczenie
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Nie może używać:
Postać o złym charakterze
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Sime
Uwagi: Cena: 55000. Wymaga 10 siły, 68 wiedzy do identyfikacji. Umagicznienie: +3.
Kinski: Zaletą Sime jest ekwipunek, nie trzeba prawie nic dodawać. Ale można zmieniać. Oczywiście wekiery zaimportowano z IWD. Tyle tylko, że tam Obietnica Selune działała jak Trzy Białe Gołębice i na odwrót. W IWD te procentowe szanse na zabicie nieumarłych były dyskusyjne (nie pamiętam jakoś). W Cieniach Amn jest inaczej (i całe szczęście). W przypadku Selune premia do TraK0 wynosi +2, nie +3, zaś obrażenia 1K6 +3, nie +4. Efekt procentowych szans jest naprawdę ciekawy i skuteczny - praktycznie większość umarlaków może paść po 1 ciosie (wampiry i lisze też ;-]). W Cieniach Amn jest bardzo dużo nieumarłych, nawet za bardzo, albo za dużo ;-]. W sumie taką samą właściwość ma Wekiera zniszczeń +2, która ma lepsze umagicznienie (+5) i daje odporność na wyssanie energii. Ale Amulet błogosławieństwa Sime też to zapewnia, więc jeśli nie trafi się na jakiegoś twardego nieumarłego odpornego na bronie większe niż +3 (wielu ich nie ma, na pierwszą myśl przychodzi lisz Kangaxx), Selune wystarczy. Obie wekiery może nosić chaotyczny dobry półelf kapłan/łowca.
morgan: Tyle tylko, że tam Obietnica Selune działała jak Trzy Białe Gołębice i na odwrót.... Też byłem tym zdziwiony i przy tłumaczeniu specjalnie jeszcze się upewniałem - ale tak jest - może uznali, że w ten sposób cechy lepiej oddają ich charakter...

Trzy Białe Gołębice
(simace2)
PARAMETRY:
Obrażenia: 1k6 +2, +3 przeciw nieumarłym
TraK0: +2, +3 przeciw nieumarłym
Typ obrażeń: obuchowe
Rodzaj biegłości: wekiera
Typ broni: 1-ręczna
Wymagana siła: 5
Nie może używać:
Postać o złym charakterze
Druid
Mag
Złodziej
Mnich
Władca Zwierząt
Miejsce wystąpienia:
Ekwipunek Sime
Uwagi: Cena: 7500. Umagicznienie +3.
Kinski: Podobnie jak poprzedniczka ma zawyżone statystyki, premia do TraK0 wynosi +1, a obrażenia 1K6 +2. Premie przeciwko nieumarłym działają. Wekiera zniszczeń +1 lepsza (umagicznienie takie samo, ale dodatkowe 2K6 +4 obrażeń, oprócz tego muszą wykonać rzut obronny przeciw śmierci -4 albo ulegają zniszczeniu).